Hoe gaat de procedure als er bijvoorbeeld onterecht geld is afgeschreven van de creditcard?

Stel ik heb een aankoop gedaan(schoenen) via het internet met mijn creditcard. Ik heb uiteindelijk betaald maar ik heb de schoenen nooit ontvangen. Nu weet ik dat je het betaald bedrag terug kunt krijgen. Maar hoe gaat de procedure? Vergoed ICS zelf het bedrag? Nemen zij contact op met het bedrijf/persoon? Of nemen zij zomaar
het betaald bedrag terug van de "oplichter" en storten ze weer op mijn rekening?

Ik kan dit nergens terug vinden op internet..

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet eerst zelf contact opnemen met de leverancier en met hem proberen het probleem op te lossen. Als dat niet lukt, neem je contact op met ICS, via een bepaald formulier (zie tweede bron). "Mijn internetaankopen zijn niet geleverd. Wat kan ICS voor mij doen? Het kan gebeuren dat een artikel dat u via internet gekocht heeft , niet aan u wordt geleverd. Omdat uw creditcard standaard is voorzien van een Aflevergarantie, draaien wij de betaling terug en hoeft u niets te betalen. Probeer eerst om het probleem zelf op te lossen met de winkelier. Lukt dit niet, meld ons de transactie dan schriftelijk en zo spoedig mogelijk via het formulier Verklaring betwiste transactie. Wij maken de betaling dan ongedaan. Voorwaarde is wel dat u eerst heeft geprobeerd om het probleem met de winkelier op te lossen. Wij kunnen u vragen om uw correspondentie met de winkelier te laten zien. Meer over de Aflevergarantie vindt u in de Algemene Voorwaarden van uw Card. Deze vindt u onder 'Algemene Voorwaarden' onderaan deze pagina."

Bronnen:
https://www.icscards.nl/ics
https://www.pubcontent.icscards.nl/ICS-VIS...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100