Kan er een nieuw patent aangevraagd worden voor iets wat al door een ander is bedacht?

Maar dat dan niet gepatenteerd heeft?

http://tweakers.net/nieuws/77638/aangepast-slide-to-unlock-patent-apple-goedgekeurd.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als de eerste persoon die het heeft bedacht geen patent heeft op het idee kan dat.

Ps: ik vind het erg zielig van apple om daar patent op te vragen.
Hun status gaat erg omlaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan alleen als de eerste uitvinder niets erover heeft gepubliceerd, anders is het prior art en wordt het patent niet toegekend.

(om letterlijk je vraag te beantwoorden: ja, je kunt het ALTIJD aanvragen, maar het wordt niet altijd toegekend)