iemand zei dat je met jaarrekening 2010 gegevens nodig hebt van 2011 voor verloopoverzicht ofiets... wat willen bedoelen ze daarmee?

ik dacht dat ik klaar was met jaarrekening en toen zei iemand dat ik gegevens van jaar na boekjaar nodig hebt voor verloopoverzichten. maar wat zijn verloopoverzichten en waarvoor heb je gegevens nodig van jaar erop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ivm overlopende kosten . De voorraad , mogelijk krijg je nog geld (de firma) over dat boek jaar in het nieuwe jaar . Maar ook evt, de nog niet opgenomen dagen vj personeel.

Antwoorden (2)

Kosten en opbrengsten die je in 2010 geboekt hebt waar nog geen factuur van is. Dit noemen we ook wel overlopende post de nog te ontvangen en nog te betalen post op de balans
ronron1212
12 jaar geleden
Stel je voor dat je iets koopt in 2010 en je krijgt hiervan de factuur pas in 2011, dan zijn het kosten voor 2010 en niet 2011. Daarom moet je als kosten boeken in 2010 en in de balans opnemen als nog te ontvangen facturen.

Zo ook voor werkzaamheden of leveringen die je in 2010 hebt gedaan waar je in 2011 pas de factuur voor verstuurd.

In de praktijk is het belangrijk te weten over hoeveel geld het gaat. Als het totaal om een paar honderd euro gaat, dan zal geen belastinginspecteur hier over vallen. Gaat het om grotere bedragen, dan is het wel van belang voor de belastinginspecteur.

Je accountant (die heb je toch zeker?) zal je hier alles over kunnen vertellen.