Hoeveel werkweken zitten er in een jaar?

Excl vakantie/verlof /ziekte/verzuimdagen/etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
52.5K

Het beste antwoord

52 weken maal 5 dagen = 260 dagen minus vakantiedagen minus vrije dagen

met alle feestdagen blijven er 200 werkdagen bij de gemiddelde baan over. je zal nog wel eens ziek zijn of wegens de weersonstandigheden niet kunnen werken. maar verder zijn het 200 werkdagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
28 dagen vrij en de overige lerst pasen en pinksteren hemelvaartsdag en de rest dus ziek

Andere antwoorden (5)

Dat is per persoon verschillend, niet iedereen heeft evenveel vrije dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per persoon.
Hangt er van af of je nog op school zit, of je een parttime of een fulltime baan hebt.
En hoeveel je ziek bent natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten natuurlijk 52 werkbare weken in een jaar.
dus er zijn 52 werk weken in een jaar.

Hoe veel een persoon daadwerkelijk werkt hangt van de persoon zelf af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat ligt aan je baan, nietwaar? 52 weken in een jaar X 5 werkdagen = 260 dagen.
Maar dan heb je helemaal geen vakantie. Ik zelf zit in de volgende situatie:
Werkzaam in het onderwijs, dus 13 weken vakantie per jaar, blijven 39 werkweken over.
Vier dagen werken per week X 39 weken = 156 dagen werken.
En dat is mooi want zo is de verhouding naar wens: 365 dagen per jaar - 156 dagen werken = 209 dagen vrij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon 52 want je kunt elke week werken als je wilt.