vraagje over wisselkoers

Wanneer de EU naar VS exporteert, stijgt de koers van de euro (de vraag naar de euro stijgt namelijk), hierdoor verslechterd de concurrentiepositie van de EU.

mijn vraag is nu: klopt dit of niet? ik zit namelijk al een half uur te puzzelen met die wisselkoersen (voor mijn economieproefwerk) en ik snap er echt niks van!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

klopt, de vs moet al die spullen betalen en heeft daar euro s voor nodig, veel vraag naar een goed (euro) leidt tot duurdere euro waardoor op termijn de euro zo duuur wordt dat de handelsstroom weer minder wordt door die dure euro. zo krijg je dat de boel weer normaliseert