kan ik een budgetcoach krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou je iets moeten "krijgen" ???????

Antwoorden (3)

Als je onder toezicht staat, in verband met bijvoorbeeld een schuldsanerings traject, krijg je ongetwijfeld iemand toegewezen die je helpt bij je bestedingen.
De kosten hiervan worden gedragen door de staat.

Maar is dat niet zo, dan kosten hulpverleners altijd geld, en is het dus nogal onverstandig om iemand in te huren om je bij je geldzaken te begeleiden.

Daarom: vraag iemand in je directe omgeving, zoals je ouders, om je te helpen de boel op orde te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijgen als in voor niets? Dat krijg je alleen als je in aanmerking komt voor gemeentelijke schuldhulpverlening. Dan financiert de gemeente een budgetcoach voor je.

Zo niet, dan moet je zelf een budgetcoach vinden. Maar waarom wil je een budgetcoach? Het huishoudboekje is echt niet zo heel erg ingewikkeld. Wil je een budgetcoach omdat je zelf niet genoeg discipline hebt? Dan zijn er eenvoudigere oplossingen: vries je creditcard in een bak met water in (als je ermee wil gaan shoppen moet je hem eerst ontdooien, eer dat je zover bent moet je je al schuldig) en zet jezelf op budget door een keer per week geld te pinnen en je pinpas onderin je sokkenla te verstoppen. Ter controle kan je een familielid of een goede vriendin wekelijks op de hoogte houden of het gelukt is of niet.

Wil je een budgetcoach omdat je niet uitkomt? Een budgetcoach doet niets anders dan jou vertellen hoe jij je inkomsten en uitgaven op een rij zet en hoe je daarin moet snijden. Dat kan je dus in eerste instantie ook zelf. Maak een overzicht van je inkomsten. Ga dan naar je vaste lasten. Begin met woonkosten, elektriciteit, water en boodschappen. Geef je hiermee al meer uit dan je binnenkrijgt dan is er iets goed mis. Ofwel je leeft te duur (te duur huis, teveel geld aan voedsel), of je hebt te weinig inkomen als in je leeft onder het minimum.

Als je dat allemaal niet hebt dan heb je een luxeprobleem. Er moet dan toch wel een verdeling zijn waarmee je uit zult komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je naast alle goede tips toch graag een budgetcoach in willen huren, dan zijn die er genoeg te vinden op internet. Bijvoorbeeld op de site van de BOBC, brancheorganisatie voor budgetcoaches. Je zou, als je met schulden zit en nog niet in de schuldhulpverlening, aan je werkgever kunnen vragen of zij de kosten op zich willen nemen. Zij hebben er niets aan dat jij in de zorgen zit en daarom niet goed functioneert. Een bedrijf kan de kosten aftrekken en de btw terugvragen.

Veel succes