Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vraag over Bologna Treaty. Is dit voldoende?

Ik ben aan het kijken voor mijn studie die ik hopelijk volgend jaar ga beginnen, en ik stuitte op iets waar ik niet uit kwam. Op deze site: http://www.eurocontrol.int/articles/conditions-apply-job-eurocontrol
Staan drie verschillende minimale niveau's waarvan ik er één moet hebben. Nou lijken de eerste twee mij totaal niet van toepassing sinds ik geen universitaire opleiding doe, maar gewoon VWO. Nou is mijn vraag dus:

Is VWO volgens de Bologna Treaty hetzelfde als wat er gevraagd wordt op deze website? (3e kolom). En zo niet, wat moet er nog bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
715

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is voldoende. Bij Eurocontrol word je vervolgens uitgebreid getest om te kijken of je opgewassen bent tegen werk als luchtverkeersleider (want het is een enorme stressbaan waar veel ruimtelijk inzicht en stalen zenuwen voor nodig zijn) of voor een andere functie in de voorbereiding.
De selectie is overigens erg streng, dus zet niet alles in op die ene droom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet inderdaad dat het een erg zware selectie is, maar het is handig om te weten of ik überhaupt al tot de selectie mag toetreden met deze opleiding. Volgens mij heb je de vraag wel beantwoordt, maar ik wacht nog heel even de andere reactie's af. In ieder geval een + van mij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft het 20 jaar geleden gedaan in Luxemburg, ze is uiteindelijk geen luchtverkeersleider geworden maar werkt in Brussel, ik geloof in de flow management. Zij had VWO en heeft daarna nog een jaartje universiteit gedaan (maar vond haar studie maar niks). Dat is natuurlijk wel heel lang geleden, dus om zeker te zijn kun je het beste zelf contact opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. Het ''beste antwoord'' gedeelte daar horen de reactie's ook bij.

Andere antwoorden (1)

Ja, met vwo kun je naar de universiteit en dat vragen ze: 'advanced level of education required to pursue university studies'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik wil niet naar de universiteit, ik wil luchtverkeersleider worden. Moet ik dan nog een of andere studie doen hiervoor? Want als ik in Amsterdam deze opleiding wil doen hoeft dat niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding