Ik zit in de ziektewet maar ben bijna klaar met me opleiding en in me contract staat dat ze dan me contract kunnen verbreken wat moet ik nu doen?

het is zo ik ben 3 maanden geleden geopereerd aan me knie. en ben daardoor nog steeds thuis. want werken gaat op het moment nog niet. maar aangezien ik werk en leer doe. staat er in mijn contract dat als ik klaar en geslaagd ben met school. Ze mijn contract kunnen verbreken. En dan kan ik solliciteren tot ik een ons weeg maar niemand zal me dan toch aannemen als ik nog niet volledig kan werken. ik hoop iemand met een knappe uitleg kan komen.

alvast bedankt.

Jorrit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor opleiding / stage doe je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leer voor timmerman. maar de opleiding is 4 dagen werken en 1 dag school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overleg met je school, misschien kan je toch aanwezig zijn op je werk en op die manier ervaring op doen en misscien wat extta opdrachten maken voor school. Dus neem contact op met je stage begeleider,.die zullen dit wel vaker meegemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik te werk zou kunnen had ik dat allang gedaan. en extra opdrachten hebben ze niet. dus dan maar kijken wat er gebeurd en hopen dat ik snel weer volledig te werk kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de opleiding niet iets doen voor je?
Maak op mijn werk iets dergelijks mee, in de zorg, deze jongen is wel aanwezig ook al kan hij niet werken, moet wel uren in halen later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nah ik kan als ik wil zelf bepalen wanneer me school af is dus zou nog kunnen wachten met een opdracht tot ik dan weer volledig aan het werk kan. maar dat vind ik eerlijk gezegd ook een beetje overdreven om het zo aan te pakken.

Antwoorden (1)

als je contract verbroken/ niet verlengd wordt ,dan ga je ziek uit dienst en heb je recht op een ziektewet uitkering van de uwv.