Hoe word je rechercheur?

Wat voor opleiding moet je gevolgd hebben? Hoeveel jaar duurt de opleiding? Watvoor vooropleiding vereist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Allereerst moet je aangenomen worden bij de politie. Voor de niveau 3 opleiding is minstens vmbo-kb als vooropleiding vereist.

Als je deze 3 jarige politieopleiding hebt gevolgd, kun je, als je een paar jaar straatervaring hebt, aangeven dat je wilt overstappen naar de recherche. je zult dan intern moeten solliciteren. Vervolgens krijg je op de werkplek een opleiding.

De bureaus hebben naast de normale recherche ook bureaurechercheteams. Deze teams onderzoeken de lichtere zaken.

In deze teams wordt om de zoveel tijd verplicht een paar periodes geplaatst. Op die manier doe je dus vanzelf recherche ervaring op.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist +1. De recherche is heel breed. Je hebt de tactische recherche, de bovenregionale recherche, de landelijke recherche, enzovoort. De een is wat makkelijker te bereiken dan de ander.