Ik wil later rechercheur worden. Ik heb dit jaar profielkeuze maar heb geen idee welk profiel het beste bij dit past? Alvast bedankt!

Ik zit nu in de derde op het HAVO.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Basiseisen
Naast deze vaardigheden is er ook een aantal basiseisen waar je aan moet voldoen:

Minimaal een hbo bachelordiploma (zie de eisen in de vacatureteksten voor de specifieke studierichtingen)
Nederlandse nationaliteit
Onbesproken gedrag
Rijbewijs B (of bereid dit binnen ½ jaar na aanstelling te halen)
Beheersing van de Nederlandse taal
Goed zichtvermogen (visuseis)
Goede conditie

Als je dan in de vacatureteksten kijkt, zie je staan:
* minimaal een natuurwetenschappelijk of (bio)medisch hbo-bachelordiploma
OF:
* Minimaal een diploma hbo bachelor op financieel gebied
OF:
* Minimaal een diploma hbo bachelor op ICT gebied

Het hangt dus meer af van jouw eigen interessen, waar je goed in bent. Als je daarop je pakket kiest, heb je de meeste kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt.

Andere antwoorden (2)

Met natuur en techniek + biologie kan je alles doen wat je wil (op het VWO dan, weet niet of dat ook zo is bij havo). Het is voor sommigen wel zwaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toon mij dan maar een studie waarvoor economie als toelatingseis geldt. N&T met bio IS natuur en gezondheid met een ander naampje.
Échte toelatingseisen zijn wiskunde b, natuurkunde, scheikunde en biologie. Dit alles zit in NT met bio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij NG aardrijkskunde kiest, zit je op veel scholen vast aan wiskunde a. Als je natuurkunde kiest krijg je er wiskunde b bij. Met natuurkunde en wiskunde b heb je toegang tot veel meer studies. Er zijn naar mijn weten geen studies waarvoor wi a en ak eisen zijn..
Als je kijkt naar algemene vorming, heb je misschien gelijk. Maar het ging mij even om de toegang tot zoveel mogelijk studies.
Ja ik heb dit pakket ook en wil graag forensisch rechercheur worden ik zit nu in havo 5 en ga volgend jaar naar Leeuwarden daar geven ze de opleiding forensic science :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk pakket heb jij ook?
Reageer je nu op het vorig antwoord of op de vraag?