Ik zit al in de schuldsanering ga naar de voedselbank en weet niet hoe ik normale dagelijkse dingen kan kopen wie kan me helpen?

hoe kan ik normale dingen zoals douchegel make up en toiletartikelen kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (11)

Je kunt anti-kraak gaan wonen en als je de allergoedkoopste verzekering hebt dan heb je al sowieso veel geld over. Ik zou ook proberen al je inkomsten en uitgaven neer te zetten zodat je kunt beslissen wat onnodig is en weg kan. Mijn tip gooi alle niet verplichte verzekeringen eruit.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller zit in de schuldsanering, alles wat hij/zij bespaart moet weer ingeleverd worden bij de schuldeiser...
Kijk is naar een goedkoop merk zoals euroshopper bij de AH , dat scheelt heel veel kwa prijs , het is wel wat mindere kwaliteit met bepaalde artikelen maar niet met alles hoor, gewoon is kijken en vergelijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt maar 1 ding doen,je inkomen en uitgaven veranderen
Je inkomen veranderen doe je door met de schuldsanering in overleg te gaan en dit voorleggen,je uitgaven kun je veranderen door prioriteiten te geven aan de producten die je aanschaft,bv als je rookt,minderen of stoppen enz enz.
Veel succes met je manier hoe je het gaat aanpakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat je nog steeds gebruik kunt maken van internet ga eens zoeken op gratis proefmonsters.
www.proefmonsters.nl is een voorbeeld hiervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je make-up en huidverzorging, deo's en lak enzo kan je heel goedkoop kopen op de markt. En niet alleen dat, maar ook snoep, groente en fruit is, in vergelijking met supermarkten, spotgoedkoop! Zeker als je aan het einde van de dag gaat!

En huishoudelijke spullen (vergiet, rasp, borden) koop je voor een prikkie bij de Action. Succes, en bedenk: het is maar tijdelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijstje maken van de dingen die je werkelijk nodig hebt (uitgaande van het pricipe "heb ik dit nodig om te overleven") en die op de markt of een Eurowinkel o.i.d. kopen. Make up is bijvoorbeeld leuk, maar niet noodzakelijk om te overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens goed nadenken over wat echt essentieel is in je leven. Niet alleen bespaart dat je geld, maar ook zou je wel eens iets kunnen ontdekken over Grote Levensvragen. Het is een kuttijd als je in de schuldsanering zit of andere problemen van dien aard, maar als je er echt wat van wilt leren is DIT het moment. Klinkt misschien flauw en als makkelijk praten, maar het is wel zo en dan heb je er tenminste nog wat aan. Maak van de nood een deugd, anders is het 100% afzien en dat is niet leuk. Zorg dat élk klein dingetje een overwinning is, anders is het één groot zwart gat en dat wil je toch niet? Genieten van de kleine materiële dingen in het leven is het devies, want de grote dingen zitten er tóch niet in momenteel.

- Internetverbinding, die je blijkbaar hebt, essentiëel? Hangt er vanaf. Heb je buren waar je even kunt internetten voor je broodnodige zaken (zoals belastingen), of een internetcafé in de buurt? Zo ja, dan kan hij weg. Zo nee, dan is er misschien een goedkopere variant. Van de gemiddelde maandkosten van een internetverbinding kun je makkelijk een week zo niet twee eten.

- Make-up essentiëel? Nee, dat is luxe. Een blij persoon zonder make-up is 10x mooier dan een depreut met een plamuurlaag. Althans wel voor de mensen die er wat mij betreft toe doen.

- Douchegel essentiëel? Alweer iets meer, alhoewel je je ook gewoon met een blokje zeep kunt wassen natuurlijk. Je hebt ook goedkope euroshopper douchechel of van dat spul.

- Rook je? Zo nee: goed zo! Dat stadium moet ik nog bereiken... ;) Zo ja: dát is pas luxe, probeer te stoppen of ga in ieder geval minder en/of goedkoper roken (zoals je eigen sigaretjes draaien).

- Uitgaan? Niet naar plekken die geld kosten, of anders alleen als anderen betalen ;)

- Goedkoop eten. Pannekoeken zijn zeer goedkoop om te maken (paar eieren, melk, meel) en kun je veel in variëren als je een beetje creatief bent. Bonen, rijst en pasta zijn ook goede kandidaten. Wat weglaten? Kaas (is duur en ongezond), overbodig vlees (is duur), drinkyoghurt etc. (is duur), luxe groenten (zijn duur). De meer exotische spullen natuurlijk al helemaal niet doen. Loop eens over een markt voor eten, dat is vaak een stuk goedkoper (wel beter letten op de kwaliteit) of in ieder geval een goedkopere supermarkt dan de Appie of zo. (Lidl? Aldi? Dat soort dingen.) Koffie is duur; als je dat veel drinkt, stap over op goedkope thee of liever nog gewoon water, scheelt ook de nodige gifstoffen.

Et cetera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ik ga meteen beginnen. Goed recept, daar schiet een mens wat mee op! Dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En boodschappen doen in een super als ie bijna dichtgaat, dan gooien ze nog weleens wat in de korting. Op de markt idem, als iets een beetje verlept is is het nog heel eetbaar maar kun je wel een lagere prijs bedingen.
Weinig vlees eten, meer bonen, veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel juist. En door de supermarkt of over de buitenmarkt heen lopen op zoek naar koopjes kost an sich geen geld natuurlijk (als je jezelf kunt weerhouden van onzin kopen) maar uiteraard wel meer tijd dan alle voor de hand liggende spullen uit rekken trekken zoals de meeste AH boodschappers doen. Die tijd zul je er dan voor over moeten hebben. En ook daar kun je weer zo je routes en handigheidjes in ontwikkelen. Als je daar een paar weken tot maanden (zo niet jaren) van afhankelijk bent krijg je echt andere prioriteiten in het leven. Ik heb ervaring... :( En vraag het maar aan studenten die een paar jaar geleden iets te overmoedig verplichtingen zijn aangegaan en nu nergens terecht komen, zelfs niet als ze net afgestudeerd zijn vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En altijd zorgen dat je boodschappen doet met een volle maag, en zoveel mogelijk cash betalen (moet toch wel als je in de schuldsanering zit, maar het kan een eye opener zijn als je niet precies weet hoeveel je waaraan uitgeeft).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even over dat internet, als je in de schuldsanering zit heb je een sollicitatieplicht en gaat (bij ons) alle correspondentie met onze advokaat/bewindvoerders per mail, die verplichten ons dus eigenlijk om internet te hebben, sollicitaties gaan tegenwoordig alleen maar digitaal dus om nu elke dag achter de PC bij je buren te zitten is niet echt handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal... Mijn punt was eigenlijk meer dat je je gewoon even moet afvragen of het wel of niet essentiëel is. Is het dat wel, bijvoorbeeld i.v.m. sollicitatieplicht, tuurlijk! Dan moet het blijven! Maar dan is er misschien een goedkopere variant? Onderwerp an sich maakt niet uit, je moet je dit bij alles dat je geld kost gewoon afvragen. Er zit toch weinig anders op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de Werkpleinen (voorheen het Arbeidsbureau) kun je gebruik maken van internet om vacatures te zoeken en erop te reageren. Daar zou je ook een webmailaccount kunnen gebruiken.
(Maar er is al een paar keer door een rechter bepaald dat internetttoegang onder de basislevensvoorwaarden valt, je kunt alleen wel gedwongen worde een goedkoper abonnement te nemen bijvoorbeeld.)
Er zijn hier al veel besparingstips gegeven maar jij vraagt hier in je aanvulling expliciet naar toiletartikelen. Kijk er eens naar bij de de Wibra, de Zeeman er de Action. Daar zijn ze stukken goedkoper. En kijk ook eens naar wat je zoal voor je make up gebruikt. Je hoeft bv geen dure dag- en nachtcrèmes aan te schaffen. Een doos Nivea volstaat. De toilet- en make upspullen van de Hema zijn ook niet zo duur.
12 jaar geleden
Bij ons in de stad is een weggeefwinkel, alles wat daar ligt mag je gratis meenemen met meestal wel een maximum van vijf artikelen. Wie weet zit er ook zo'n winkel in jouw woonplaats en vind je dar wat je zoekt. Je kunt ook in je omgeving vragen aan mensen of ze toiletartikelen of make-up hebben die ze niet gebruiken of miskopen en of jij dat mag hebben. Ook kun je kijken op de site Gratisoptehalen.nl. verder heb je nog bij drogisterijen of apotheken vaak monsterverpakkingen, maak eens een rondje door de stad op jacht naar parfummetjes enzo, best leuk om te doen. Wat ook handig is , om na te gaan waar en wanneer rommelmarkten worden gehouden. Aan het eind van de dag willen die verkopers al hun zooi het liefst kwijt en dan kan je ook nog wel eens cremes, shampoos oid scoren en gratis meenemen. Bij tandartsen liggen kleine tubetjes tandpasta, vraag of je een paar tubetjes van verschillende merken mag hebben om uit te proberen. Ook kun je kijken of je je eigen afgedankte spullen in je omgeving kan ruilen voor toiletartikelen of make up. Ook grappig is een "ruilkraampje" in het centrum van de stad zetten en in een artikeltje in de krant aankondigen dat je daar graag toiletartikelen en make-up in ontvangst wil nemen in ruil voor jouw afgedankte spullen. Dat kan ook met een vriendin samen. Ik weet niet of je vanuit de schuldsanering ook diensten mag aanbieden in ruil voor betaling in natura dmv toiletartikelen? Jij doet de tuin voor iemand en krijgt "betaald"met een paar flessen douchegel, ik noem maar wat. Je kunt nog een briefje met je vraag ophangen in supermarkten. Tot slot is een oproepje in een wijkblad of kerkmaandblad of via een diaconie nog een idee. Je vraagt of een redactielied of diaconaal medewerker voor jou om spulletjes wil vragen. Wie weet zijn er heel veel mensen dolblij om van al hun overtollige cremes, shampoos en oogschaduw af te komen. Wie weet krijg je dan zoveel dat je zelf ook weer anderen blij kunt maken met de opbrengst.Geniet maar van je zoektocht en maak er een leuke sport van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bijv de telegraaf gaat rond brengen verdien je 400,00 per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want als je in de schuldsanering zit gaat dat geld regelrecht naar de schuldaflossing, en terecht, maar het maakt je budget dus niet groter.
Denk aan 50 euro per week voor alle lasten buiten de vaste lasten (dus eten, kleding, schoenen enzovoorts) voor een alleenstaande, en 85 euro voor een gezin van 3 personen. Dat is echt leven op het randje.
Meer proberen te verdienen werkt alleen in het stadium vóór je in de sanering terechtkomt, en is niet voor iedereen een optie.
Ook wij zitten in het wsnp, en Voedselbank, wij zijn heel inventief geworden.
Wij verkopen wat spullen die we verzxameld hebben op Marktplaats, wij hadden laatst na een strandwandeling 100 van die zeeschuim dingen gevonden en verkocht. En bietsen bij vrienden of familie helpt ook hoor en wat dacht je van contacten leggen bij mede voedselbankers? Inventief nadenken ennne anti-kraak wonen? Niet doen trouwens je bewindvoerder zal daar ook niet blij van worden. Succes