Ik zit al in de schuldsanering ga naar de voedselbank en weet niet hoe ik normale dagelijkse dingen kan kopen wie kan me helpen?

hoe kan ik normale dingen zoals douchegel make up en toiletartikelen kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kijk is naar een goedkoop merk zoals euroshopper bij de AH , dat scheelt heel veel kwa prijs , het is wel wat mindere kwaliteit met bepaalde artikelen maar niet met alles hoor, gewoon is kijken en vergelijken

Lijstje maken van de dingen die je werkelijk nodig hebt (uitgaande van het pricipe "heb ik dit nodig om te overleven") en die op de markt of een Eurowinkel o.i.d. kopen. Make up is bijvoorbeeld leuk, maar niet noodzakelijk om te overleven.

Bij ons in de stad is een weggeefwinkel, alles wat daar ligt mag je gratis meenemen met meestal wel een maximum van vijf artikelen. Wie weet zit er ook zo'n winkel in jouw woonplaats en vind je dar wat je zoekt. Je kunt ook in je omgeving vragen aan mensen of ze toiletartikelen of make-up hebben die ze niet gebruiken of miskopen en of jij dat mag hebben. Ook kun je kijken op de site Gratisoptehalen.nl. verder heb je nog bij drogisterijen of apotheken vaak monsterverpakkingen, maak eens een rondje door de stad op jacht naar parfummetjes enzo, best leuk om te doen. Wat ook handig is , om na te gaan waar en wanneer rommelmarkten worden gehouden. Aan het eind van de dag willen die verkopers al hun zooi het liefst kwijt en dan kan je ook nog wel eens cremes, shampoos oid scoren en gratis meenemen. Bij tandartsen liggen kleine tubetjes tandpasta, vraag of je een paar tubetjes van verschillende merken mag hebben om uit te proberen. Ook kun je kijken of je je eigen afgedankte spullen in je omgeving kan ruilen voor toiletartikelen of make up. Ook grappig is een "ruilkraampje" in het centrum van de stad zetten en in een artikeltje in de krant aankondigen dat je daar graag toiletartikelen en make-up in ontvangst wil nemen in ruil voor jouw afgedankte spullen. Dat kan ook met een vriendin samen. Ik weet niet of je vanuit de schuldsanering ook diensten mag aanbieden in ruil voor betaling in natura dmv toiletartikelen? Jij doet de tuin voor iemand en krijgt "betaald"met een paar flessen douchegel, ik noem maar wat. Je kunt nog een briefje met je vraag ophangen in supermarkten. Tot slot is een oproepje in een wijkblad of kerkmaandblad of via een diaconie nog een idee. Je vraagt of een redactielied of diaconaal medewerker voor jou om spulletjes wil vragen. Wie weet zijn er heel veel mensen dolblij om van al hun overtollige cremes, shampoos en oogschaduw af te komen. Wie weet krijg je dan zoveel dat je zelf ook weer anderen blij kunt maken met de opbrengst.Geniet maar van je zoektocht en maak er een leuke sport van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100