mijn moeder kan bezoek verwachten van een deurwaarde ik ben 16 kan de deurwaarde ook beslag leggen op bijv. mijn computer waar ik zelf voor werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de site van gerechtsdeurwaarders:
"De inboedel is niet van mij, kan er dan wel beslag gelegd worden?
Ja, de gerechtsdeurwaarder zal dan altijd vragen naar bewijsstukken (bijvoorbeeld een notariële akte, een lease overeenkomst o.i.d.). De vermeende eigenaar zal dan zo spoedig mogelijk contact moeten opnemen met de gerechtsdeurwaarder die het beslag heeft gelegd."
Beter lijkt mij het, om discussie te voorkomen, dat de goederen tijdelijk ergens anders worden opgeslagen. Wij hebben het ooit met een werkgever meegemaakt, voor je spullen weer zijn vrijgegeven kan het erg lang duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deurwaarders gaan tegenwoordig minder streng om met de regels,zo laten ze meestal de TV ,IJskast en PC staan.
Lees de bronvermelding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De deurwaarder heeft het recht om er beslag op te leggen.
Ik zou mijn kostbare spullen voor alle zekerheid maar even zolang bij iemand anders thuis parkeren. En al helemaal als jij geen duidelijke bewijsstukken (meer) bezit waarin ze echt op jouw naam staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op de gegeven antwoorden en dan met name het voorstel om waardevolle spullen voor de tijd weg te sluizen, als schuldenaar ben je dan wel in overtreding. Zit je al een in schuldhulptraject dan kan dit worden gezien als fraude en ben je per saldo wellicht nog verder van huis.