Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn moeder kan bezoek verwachten van een deurwaarde ik ben 16 kan de deurwaarde ook beslag leggen op bijv. mijn computer waar ik zelf voor werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
853

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens de site van gerechtsdeurwaarders:
"De inboedel is niet van mij, kan er dan wel beslag gelegd worden?
Ja, de gerechtsdeurwaarder zal dan altijd vragen naar bewijsstukken (bijvoorbeeld een notariële akte, een lease overeenkomst o.i.d.). De vermeende eigenaar zal dan zo spoedig mogelijk contact moeten opnemen met de gerechtsdeurwaarder die het beslag heeft gelegd."
Beter lijkt mij het, om discussie te voorkomen, dat de goederen tijdelijk ergens anders worden opgeslagen. Wij hebben het ooit met een werkgever meegemaakt, voor je spullen weer zijn vrijgegeven kan het erg lang duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deurwaarders gaan tegenwoordig minder streng om met de regels,zo laten ze meestal de TV ,IJskast en PC staan.
Lees de bronvermelding
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De deurwaarder heeft het recht om er beslag op te leggen.
Ik zou mijn kostbare spullen voor alle zekerheid maar even zolang bij iemand anders thuis parkeren. En al helemaal als jij geen duidelijke bewijsstukken (meer) bezit waarin ze echt op jouw naam staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op de gegeven antwoorden en dan met name het voorstel om waardevolle spullen voor de tijd weg te sluizen, als schuldenaar ben je dan wel in overtreding. Zit je al een in schuldhulptraject dan kan dit worden gezien als fraude en ben je per saldo wellicht nog verder van huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding