op dit moment nog steeds heel slecht.
ronron1212
12 jaar geleden
Belabberd!
Griekenland gaat hoe dan ook failliet. Onlangs werden er leningen met een rente van 6% met succes in de markt gezet. Maar als gekeken wordt naar de dynamiek van de schuldaccumulatie en aan de hand daarvan een berekening wordt gemaakt, lijkt een faillissement uiteindelijk onontkoombaar te zijn. Dat schrijft de Britse zakenkrant Financial Times...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog net zo belabberd als een maand geleden. Dit zal ook nog wel jaren gaan duren. Het is echter niet elke dag meer het hoogtepunt van het nieuws; maar dat ligt meer aan het nieuws zelf.(andere prioriteiten die ook echt nieuw zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ging al niet best, en nu is de zaak stukbezuinigd.
dat weten de banken ook dus worden er alleen leningen verstrekt tegen bizarre rentes.
die rentes moeten betaald worden, waardoor er nog meer bezuinigt moet worden.
wij (de rest van europe) doen er goed aan (een deel van) de Griekse schulden af te kopen met versgedrukt geld, en en passant ook een deel van onze eigen schulden met vers geld af te lossen.
Het resultaat (een inflatie van 15% in ongeveer 3 jaar) is veel gunstiger dan wat ons te wachten staat als we de banken laten voortwoekeren.
Start de Geldpersen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rente op Griekse staatsobligaties blijft maar oplopen. Deze staat inmiddels op 190% voor 1-jaars leningen. De kans dat de rente of de hoofdsom wordt terugbetaald, is echter klein en lijkt steeds kleiner te worden. De 10-jaarsrente noteert rond 24% en de 2-jaarsrente staat inmiddels op 78%.

Dit voorspelt geen goeds voor de economie.