Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een site waar ik aan de hand van een diagram de gemiddelde prijs van energie (gas en licht) kan zien voor particuliere huishoudens?

Toegevoegd na 1 uur:
Ter verduidelijking:

Ik wil weten wat de energie prijs bijvoorbeeld in 2000 was en hoe deze is veranderd in de afgelopen 11 jaar en dit het liefst in een diagram.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
637
Cryofiel
12 jaar geleden
Bedoel je wat een kWu elektriciteit en een kuub gas kost? Of bedoel je hoeveel een huishouden in een jaar moet betalen voor elektriciteit cq gas? Het tweede zegt niet veel, je moet dan vergelijken met mensen die in een vergelijkbaar huis wonen als jij, met vergelijkbare gezinssamenstelling en vergelijkbare levenspatronen. Neem alleen al het huis. Een huis uit 1960 verbruikt ongeveer 2000 kuub gas per jaar, een huis uit 2005 verbruikt hooguit 400 kuub gas per jaar (getallen zijn heel ruw).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de aanvulling is het een heel ander vraag geworden.
Cryofiel
12 jaar geleden
@sjors86, je wilt dus de prijs per kWu en per kuub weten - en niet de prijs per jaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De meeste leveranciers hebben wel een overzichtje. Nuon bijvoorbeeld:

Toegevoegd na 1 uur:
Voor historische gegevens kun je bij het CBS terecht. Wel even puzzelen.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=37359
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet precies wat ik zoek, ik wil weten wat de energie prijs bijvoorbeeld in 2000 was en hoe deze is veranderd in de afgelopen 11 jaar en dit het liefst in een diagram. Op de site van nuon zie ik alleen wat het gemiddelde verbruik voor een woning is. Ik wil juist weten wat die was
bamibal
12 jaar geleden
Ah, misschien moet je dat even aan je vraag toevoegen, want dat staat er nu niet bij!
De (gemiddelde) prijzen van energie kun je zien door de energieprijzen van verschillende leveranciers naast elkaar te zetten en te vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding