Welk toilet zal over het algemeen het schoonst zijn? (bij een reeks van 4 toiletten).

Als je naar een openbaar toilet gaat, bijvoorbeeld in een restaurant, naar welk toilet gaan dan het meeste mensen?
De 1ste omdat die het dichtstbij is, de 2de, de 3de of de 4de voor een andere reden?

Is hier misschien ooit een onderzoek naar gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Ja, daar is wel onderzoek naar gedaan - en over het algemeen kun je zeggen dat het LAATSTE toilet het MEEST wordt gebruikt, en dus in theorie het meest vies zal zijn. (Al is wel bijvoorbeeld het soort toiletten en de plaats waar ze zich bevinden daarop ook van invloed.
Dat komt omdat mensen vreemd genoeg denken dat dat verre toilet wel het minst bezocht zal worden - wat dus niet zo is - en ons het meeste gevoel van privacy geeft.

Het eerste toilet blijkt niet significant viezer - TENZIJ er veel gebruik van het toiletgebouw wordt gemaakt door kinderen zonder toezicht ; dan is het het vieste want kinderen gaan WEL voor de dichtsbijzijnde wc ; die denken er verder nog niet over na.

Van de tussenliggende toiletten zijn de verschillen minimaal en of je de tweede of eennalaatste of iets daar tussenin kiest, is iene-miene-mutte.

Veruit het schoonste toilet is -gemiddeld- het invalidentoilet ; veel mensen denken namelijk dat je dat als valide persoon niet mag gebruiken, terwijl 'ook toegankelijk voor invaliden' natuurlijk niet betekent dat het door alle andere mensen niet gebruikt mag worden. Toch doen mensen dat niet snel, en soms is het inderdaad niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik nou altijd al willen weten!

Andere antwoorden (3)

Ik heb eens gehoord(was een kwisvraag ergens) dat de wc het dichtst bij de ingang het minst gebruikt wordt, en dus het schoonste is. De reden zou zijn dat mensen juist denken dat iedereen wel de dichtsbijzijnde zal pakken waardoor die viezer zal zijn, en dus zelf de volgende pakt.
anneliez
12 jaar geleden
Er is inderdaad onderzoek gedaan naar welke wc het meest en het minst gebruikt wordt. Omdat het hier om 4 wc's gaat, heb je meer keus.
De vierde achterin de hoek het meest vies, omdat de meeste mensen liever "privé" in het hoekje hun behoefte doen.
De 1e is ook in een hoek, dus zal die daarna wel het meest gebruikt zijn.
De minder privé wc's in het midden zijn meestal tweede keus, dus het schoonst.

Toegevoegd na 7 minuten:
Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen wat ze eigenlijk niet willen vertellen (boek)

Toegevoegd na 7 minuten:
He, dat bovenstaande toevoeging had dus bij "bron" moeten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is jouw bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij stond het in een boek over lichaamstaal, weet zeker dat ik het gelezen heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn 1ste keus is een van de middelste..zou niet weten waarom hahaha :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarom heb je een minnetje gegeven? Als die van jou was.
Amadea
12 jaar geleden
Die min zal van de serieminnaar komen, maar ik compenseer 'm wel even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha.. de serieminnaar.. iig bedankt ;) sorry ytje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha maakt niet uit, ik gaf inderdaad geen min, ik zal je een + geven !
Het ligt er aan. Bij mij op mijn werk zit de eerste direct achter de deur in is hij dus moeilijker te bereiken. Je moet de deur tenslotte eerst dicht doen. Daarom wordt die minder gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus een denkfout ; omdat mensen DENKEN dat die WC lastiger te bereiken is, valt hij in de zelfde categorie als het laatste toilet, en wordt derhalve juist vaker gebruikt. (Waardoor die dus - in theorie- minder schoon zal zijn. In de praktijk valt het met de hygiene op toiletten in kantoren wel mee - bij bijvoorbeeld de openbaar toiletten in een pretpark speelt dat een grotere rol. ) Geloof het of niet, maar dit soort dingen is echt getest - met tellertjes in de deursloten enzo.