ik ben nog 16, en ik kan dus mijn rekening niet online bekijken.. mijn moeder kan dat wel. Maar weet iemand HOE? ik heb rabobank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt zelf ook internetbankieren aanvragen, maar dan moet wel 1 van je ouders mee naar de bank om toestemming te geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal. Maar ik en mijn moeder weten wel hoe ze kan inloggen op rabobank. maar dan krijgt ze alleen haar rekenig te zien, en die van mij niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet ze even contact opnemen met de bank, dat jouw rekening aan het rijtje moet worden toegevoegd. Dat kunnen ze daar voor jullie regelen.

Antwoorden (6)

Dat doet ze met jouw pas en een cardreader.

Toegevoegd na 58 seconden:
Sorry cardreader = Random Reader
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu weet je het, Random Reader. Niet meer vergeten hé? ;)
Je hebt een cardreader, hier stop je je pas in. Voer je pincode en pasnummer in. Dan krijg je een code, die code heb je nodig bij het inloggen op de website. Eerst je rekeningnummer en dan je pasnummer, en dan dus die code geloof ik...

Toegevoegd na 7 minuten:
Cardreader moet dus random reader zijn, heb doodleuk een woordje overgenomen =P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft een 'Random Reader' (dat is een kastje en lijkt op een rekenmachine). Als ze dan op de site van de rabobank gaat (www.rabobank.nl) gaat ze naar het internetbankieren deel en moet ze inloggen. Dit kan met haar eigen pinpas of met de jouwe.

Als ze haar eigen pinpas gebruikt moet ze haar rekeningnummer en pasnummer invoeren en dan haar pas in dat kastje doen, ze drukt dan de pincode van haar pas in en krijgt een code op het schermpje van het kastje te zien. Die code vult ze weer in op internet en ze kan haar rekeningen zien. Het kan zijn dat ze ook jou rekening(en) kan zien, omdat ze je moeder is.
Als ze jouw pinpas gebruikt doet ze precies hetzelfde maar dan met jouw pinpas en ziet dan alleen jou rekening(en). Áls ze jouw pinpas gebruikt, kan jij ook je eigen rekening(en) online bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij kan ze niet met het pasje van de persoon inloggen, dit omdat dit pasje is geboden aan deze persoon, die dus nog 16 jaar is, en nog niet ''gemachtigd'' is om in te loggen. Toen ik 18 jaar werd moest ik mn pas daarom ook speciaal machtigen en registreren voor internet bankieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vanaf 15 jaar, als je de 'Wereldpas' (Die volwassenen ook krijgen) krijgt, ook internetbankieren activeren (ik geloofd dat je ouders dat moeten doen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spelfout in vorige reactie: 'gelooofd' moet natuurlijk geloof zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, volgens mij kan het tegenwoordig zelfs al eerder. Mijn dochter kan ook haar saldo bekijken bij de Rabo en die is 14. Ze heeft ook een eigen random reader.
Jou rekening hand onder die van je moeder. Jou moeder moet gewoon inloggen op de rabobank. Dan kan je zou rekening zien en de opdracht uitvoeren.
ronron1212
12 jaar geleden
Internetbankieren aanschaffen, dan kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee mogelijkheden:
1. Je moeder voegt jouw rekening toe aan haar internetbankieren. (daarvoor moet er contact op worden genomen met de Rabobank)
2. Je vraagt internetbankieren aan bij de Rabobank (uiteraard moet je daar toestemming van je moeder voor hebben).

Jullie zouden ook voor alle twee de mogelijkheden kunnen kiezen. Dat jij kan internetbankieren, maar dat je moeder ook op jouw rekening kan kijken met internetbankieren.
Ik denk dat ik dat als ouder later op die manier zou willen doen met mijn kind (nu nog kleuter). Zo kun je zelf internetbankieren, maar houdt je moeder de boel wel in de gaten.