Hoe kun je goed Engelse woordjes leren?

Ik moet over een paar dagen veel woordjes kennen. Ik krib ze maar niet in mijn hoofd wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (11)

De site www.wrts.nl heeft mij echt geholpen! Je voert zelf de woordjes in en je kunt overhoord worden. Herhalen, herhalen, herhalen tot je ze kent! =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat ze altijd hardop in de badkamer te leren. Dat galmde en hielp mij daardoor om het te onthouden. Ook is het aan te bevelen naar de BBC televisie te kijken. Of wanneer je naar een Engelse serie op de Nederlandse tv kijkt een stuk karton voor de ondertiteling te zetten. Zodat je echt moet luisteren wat er gezegd wordt en dat proberen te begrijpen.
Amadea
12 jaar geleden
wrts.nl
woordjesleren.nl

of mijn keuze:
Teach2000 Downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.wrts.nl is een handige site, je kan daar zelf de woordjes met de betekenis invullen! Bij het intypen van de woordjes zelf leer ik persoonlijk al heel veel.
Nadat je de woordjes hebt ingetypt overhoord het programma je net zo vaak als je wil, tot je het helemaal kent!

Lukt dit nog niet goed dan kun je ook alle woordjes inspreken op je ipod/mobiel en ze luisteren in je slaap. Ik weet niet zeker of dit werkt maar mensen zeggen dat je de woordjes heel erg goed onthoud als je ze in je slaap afspeelt.

Succes met je toets:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf elk woord in het Nederlands op een kaartje en in in het Engels op de achterkant.
Lees de stapel kaartjes en vertaal. Kijk op de achterkant of je het woord al weet.
Kaartjes die je kent leg je apart en je werkt door met de stapel kaartjes die je nog niet kent.
Als je alles kent de volgende dag nog een keer herhalen met de hele stapel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik leer met www.wrts.nl net als al die mensen voor mij, nu je het er over hebt, kan ik maar dd beter aan mijn franse woordjes beginnen. Xo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan hoe jij goed leert.
Sommige mensen moeten een woord voor zich zien en/of horen. Dan is het genoemde programma prima!
Wat je ook kunt doen, als je bijvoorbeeld meer iemand bent waarbij het goed moet voelen:
- kijk naar het goede woord
- schrijf het 2 x over (dus echt letterlijk overschrijven)
- leg daarna je hand op het woord en schrijf het uit je hoofd op (je mag spieken als je echt twijfelt)
- daarna nog 2 x opschrijven zonder spieken
Dit is een methode die ik heb geleerd als MatriXcoach met de MatriXmethode. Je leert dan HOE je leert, jouw leerstrategie dus. En als dat niet werkt, hoe je dat dan beter kunt doen.

Met al deze tips van ons, en goed oefenen, gaat het je vast lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vrijwel al mijn engels geleerd door het kijken naar televisie en het gebruik van de computer! Probeer bijvoorbeeld eens een leuke engelse film te kijken zonder ondertiteling. Dat is leuk en leerzaam tegelijk. Is dat iets te moeilijk zet dan de ondertiteling aan maar probeer er zo min mogelijk naar te kijken.

Verder kun je met veel spelletjes op de pc ook goed engels leren.

(natuurlijk heb ik ook veel engels op school geleerd!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.wrts.nl PERFECT!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer een zin ervan te maken waardoor je de betekenis van het woord gelijk weet als je het woordje de volgende keer ziet weet je de zin en waarschijnlijk ook de betekenis. Na een paar keer herhalen zul je zonder de zin te herhalen de betekenis van het woord kennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leer met www.wrts.nl Als je dan de woordjes invoert, leer je het ook meteen. En je kan ook vanalles instellen, bijvoorbeeld of ze de woorden ook uitspreken.
Als je weinig tijd hebt, en de lijsten al in een word document hebt staan (zoals bij ons op school) Kan je het ook knippen en plakken in Teach; http://www.teach.nl/download.php
Of, als ze niet in word staan, en je hebt ook geen zin of tijd om ze te typen, kan je nog zoeken op www.woordjesleren.nl Daar kan je je vak en boek zoeken, en daar staan vaak ook de lijsten.
Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!