is de armoede grens voor veel nederlanders dichterbij gekomen?

ik heb sterk het idee van wel

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel dan vergeleken met 10 jaar geleden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hoort hoeveel mensen gebruik maken van de voedselbank moet dat haast wel zo zijn.
Je leest ook best veel over mensen die van een bijstandsuitkering leven en die na aftrek van vaste lasten bijna niets overhouden om van te leven.
Daar zou idd wel eens wat aan gedaan moeten worden dan.
Lijkt mij echt erg.

Het beste antwoord

armoede is er altijd al geweest,vooral in bijzondere omstandigheden,onverwachtte gebeurtenissen,of inkomensval niet aankunnen

vooral voor de armere is het moeilijker geworden en de zieken.er zijn veel onbekende ziektes dwz de regering kent ze nog niet dus zijn er nog geen regels voor en dus ook geen regelingen.

wat armere betreft,een stoel bij de vuilnis vandaan halen en opknappen kost je nu een fikse boete;jutten is verboden.tweedehandswinkels zijn soms duurder dan nieuw en vlooienmarkten bestaan nog nauwelijks.

je kan niet zomaar bij iemand onderdak krijgen zonder dat die een leuk prijskaartje erbij krijgt en zo is er nog veel meer.

zelfs mensen die dienst voor dienst doen in letsverband moeten dat aan belasting opgeven als inkomen,net als marktonderzoeken en fooien.

dus kortom het grootste probleem is dat de oplossingen voor armoede duurder worden of verdwijnen,maar misschien is dat alleen in de stad?daar ben ik dan weer benieuwd naar