Wat zijn de gevolgen voor mijn uitkering?

Wegens langdurige ziekte heb ik (helaas) een UWV uitkering bij het DWI. Mijn buitenlandse vriendin wilt nu bij me komen wonen, ze woont nu nog in het buitenland.
Op het moment dat ze hier zal komen heeft ze in eerste instantie geen inkomen totdat ze werk heeft gevonden.
Dit kan snel gaan, maar misschien duurt het ook wel 2 maanden. Wat zijn de gevolgen voor mijn uitkering, zowel in het geval dat ze bij me ingeschreven staat en nog geen inkomen heeft, alswel wanneer ze wel werk heeft gevonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je vriendin geen inkomen heeft,moet u garant staan voor haar. En ik ben bang dat het inkomen wat je moet hebben hoger is dan een uitkering.
Ik weet niet precies wat voor uitkering u hebt, maar als de partner meer verdient dan het bijstand niveau wordt dit van de uitkering afgehaald. Een WW uitkering staat los vanhet inkomen van de partner
Maar het UWV zal het u precies kunnen zeggen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik denk dat het niet leuk en makkelijk gaat worden voor u, maar hebt u al inlichtingen ingewonnen bij de immigratiedienst?
Daar zeggen ze echt niet: och die mensen zijn zo verliefd, we moeten de vriendin zonder werk maar snel binnenhalen. Nee die zeggen: meneer heeft een uitkering waardoor hij niet garant kan staan voor zijn vriendin, dus helaas.
Zoek dus alles heel goed uit, en heb veel geduld
anneliez
12 jaar geleden
Als het goed is heeft dit alleen gevolgen als je een bijstandsuitkering hebt,maar dat is hier niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Het voor eigen levensonderhoud kunnen zorgen is voor de immigratiedienst belangrijker dan liefde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Saurus: lees het antwoord van anneliez...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was of dit gevolgen had voor de uitkering,niet over de immigratiedienst. Als je inkomen niet genoeg is om iemand uit het buitenland te onderhouden dan zal de immigratiedienst hier moeilijk over gaan doen waardoor je partner hier niet mag blijven.