Hoeveel bedraagt het minimum uurloon in Spanje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van welke leeftijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18+ en 18-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb voor je gegoogled en gewiki'd wat het per jaar/maand kost, dan mag jij uitrekenen hoeveel dat per uur is. Deal? Bronnen:
- http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minimum_wages_by_country
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke CAO? Je moet natuurlijk wel weten in welke branche

Het beste antwoord

Het minimumloon voor alle activiteiten in de landbouw, industrie en diensten, ongeacht geslacht of leeftijd van de werknemer is vastgesteld op €21,11/dag of €633,30/maand, afhankelijk van of het salaris dagelijks of maandelijks wordt uitbetaald. Een volledige werkweek in Spanje betreft over het algemeen 40 werkuren dus zou het minimum uurloon uitkomen op €3.96.

Mbt. het minimumloon voor tijdelijke arbeidskrachten (max. 120 dagen) en huishoudelijk personeel is het anders geregeld op het gebied van vergoeding en vakanties.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit minimum is vastgesteld voor het jaar 2010, het is dus mogelijk dat er voor 2011 een wijziging heeft plaatsgevonden.