Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 4 euro per uur voor oppaswerk een normaal loon?

Ik ben 16 jaar en ik krijg 4 euro per uur voor het oppassen op 2 kinderen. eentje is 4 jaar en de andere is 7 jaar oud. Nu vraag ik mij af of ik normaal betaald krijg voor mijn leeftijd of niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netto? Wit/Zwart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zwart werk en ik krijg handje contantje vier euro per uur meteen nadat ik heb opgepast.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het minimumloon is tussen de € 3,10 (36 uurscontract), en € 2,78 (40 uurscontract. Het lijkt mij dus prima betaald!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, net 15 seconden eerder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo sorry? daar kun jij niets aan doen. En ik geef je ook een +, dus niks aan de hand :P
Oh en hierbij roep ik iedereen op die mij een + geeft, om Brel ook een + te geven ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
nou, vooruit dan ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (4)

Dat is goed betaald voor oppaswerk, zeker op jouw leeftijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan. Als je alleen op ze past terwijl ze slapen vind ik het een reëel bedrag (tv kijken voor 4 euro per uur zou ik nooit nee tegen zeggen). Als je de hele dag met ze op stap moet vind ik 4 euro aan de lage kant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo werkt het natuurlijk niet Bliets. Het gaat erom of het een redelijk loon is voor sociaal economische maatstaven.
Als je de hoogte van het loon niet vindt verhouden tot de zwaarte van het werk, dan moet je ander werk zoeken.
Voor het minimumloon is immers ook geen rekening gehouden met hoe zwaar het werk is. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat er antwoorden zouden komen die een vergelijking maken met het minimumloon is voor de hand liggend. Ik heb het vanuit een andere invalshoek bekeken zodat de vraagsteller zich hier niet op blindstaart. Dat het antwoord niet is zoals jij het gewenst had doet er niet zoveel toe, als de vraagsteller er maar iets aan heeft.
ik vind het netjes,leuke bijverdienste.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Het bruto minimumloon voor een 16 jarige is € 3,15.

Het antwoord is dus: ja.

Er zijn natuurlijk altijd baantjes waar je meer mee verdient. Dus als je het te weinig vindt zou ik gewoon op zoek gaan naar iets anders :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding