Wat is een insturingsmarge in de supermarktwereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, wat een goeie vraag ; ik kan het ECHT niet vinden, terwijl de term HEEL veel hits geeft, Het is dus marketing-jargon, maar waarom is dat niet eenvoudig terug te googelen ???? Ik ga hem even volgen - want nu wil ik het weten ook !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom stel ik hem :P Ik zit in de marketing en dit is een term dat af en toe gebruikt wordt bij een opdracht, maar op google is er echt NIETS over te vinden, alleen in wat artikelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. VOlgens mij is het iets van een geschatte omzet ofzo, omdat het voortdurend gaat om het verschil tussen de insturingsmarge (geschatte omzet dus?) en de daadwerkelijk gehaalde marge.....maar het fijne zie ik er nog niet van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het echt niet weten :P Ik weet wel dat ze proberen om het verschil tussen de gerealiseerde bruto winst en de insturingsmarge te verkleinen, maar waarom? Geen idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dat begint te dagen...

Het beste antwoord

Dat is de gemiddelde bruto marge van een groep artikelen in de winkel bv groente op 30% daar gaat btw af en ook de derving

Toegevoegd na 1 uur:
aanvulling voor de mensen die het nog niet goed begrijpen,

een assortiment in een supermarkt is verdeeld in groepen zoals, AGF dat is aardappels groente en fruit. Je heb kruidenierswaren dat zijn koekjes chips jam pindakaas en bv koffie, je heb non-food dat zijn alle niet eetbare spullen zoals plasticbekertjes en bestek. Je heb Rookwaar daar vallen ook hulzen vloeitjes ook onder. en nog een aantal groepen. Elke groep word ingestuurd met een gemiddelde winst marge oftewel winst percentage. Bv voor tabak is dat ongeveer 7 tot 8% maar bij agf is dat ongeveer 30% dat is je bruto winst bij verkoop gemiddeld. elke groep heeft insturingsmarge. Vleeswaren bv rond de 50 kruidenierswaren ongeveer 13. Dat is de bruto percentage wat er op gedaan word bij verkoop gemiddeld.