wanneer krijgen wij onze kinderbijslag in welke manden en ongeveer welke dagen ?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Wij (ouders van kinderen om precies te zijn, niet de kinderen zelf) krijgen kinderbijslag elk kwartaal, normaliter voor de achtste van de maand die volgt op de maand waarin de kinderbijslag ingaat. En dat is de maand nadat het kind geboren is.

Als je bijvoorbeeld in november geboren bent, gaat de kinderbijslag lopen vanaf december, en de kinderbijslag voor december/januari/februari wordt dan voor / rond 8 januari uitbetaald. De volgende betaling is dan een kwartaal (drie maanden) later, op 8 april.

De dag is dus altijd gelijk, (rond de 8e), de maand is voor iedereen verschillend, afhankelijk van wanneer je bent geboren.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry ; te laat gezien dat het in Belgie (hierboven) net iets anders is dan in Nederland : daar wordt in vaste maanden uitbetaald en gaat kinderbijslag in in het KWARTAAL nadat je bent geboren.

Uitbetaald wordt altijd rond de 5e van de maand in april, juli, oktober en januari. Dus als je 3 oktober geboren bent, heb je vanaf 1 januari recht op kinderbijslag en ontvangt die op 5 januari, als je 31 december geboren bent ook.

(Dat lijkt oneerlijk, als je 'vroeg' in het kwartaal geboren bent, maar de kinderbijslag loopt NA je laatste verjaardag waarop je er recht op hebt ook navenant langer door en komt dus voor iedereen op het zelfde neer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is voor Belgie, ik ben uitgegaan van Nederland, maar dit klopt natuurlijk ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, niet eens gezien. Maar volgens mij het het hetelfde ; zal nog even verder zoeken.
(Heb zelf al een tijdje Duitse (maandelijkse) kinderbijslag, en in Nederland had ik nooit een idee wanneer het precies binnenkwam eigenlijk - nooit bijgehouden. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland is het anders, ben je geboren op 2 januari ontvang je de eerste kinderbijslag in het eerstvolgende kwartaal, in dit geval dus 1 april.
De uitbetaal datum is dus de 1ste, maar voor het op je rekening stsat met evt een weekend er tussen is het de 4 de.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn toevoeging ;-)
Op de 4de van , jan, apr.juli en oktober staat het meestal wel op je rekening
Op de site van SVB kan je dit vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt elke 3 maanden kinderbijslag dus 1 oktober valt de eerste van de maand op een zaterdag dan krijg je het vanzelf sprekend op maandag.
Dus 1januari ,1 april,1 juli,1 oktober,1januari maar dat is nieuwjaarsdag dus krijg jet het maandag.