Wat zijn DE ingredienten voor een (goede doelen) evenement?

Ik wil een evenement organiseren, hoeft helemaal niet groots, het brengt heel veel geregel met zich mee natuurlijk, maar ik wil iets waar je gericht geld mee binnen haalt voor de goede doelen, iets wat mensen aanspreekt!

Ik heb al wat kleine ideetjes maar vind het moeilijk om ze uit te werken, ik kan het niet alleen natuurlijk.
Hoe begin je aan zo iets? En wat zijn leuke ideeen natuurlijk!

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nodig wat plaatselijke bandjes uit die al wel een half uur muziek kunnen maken covers of eigen werk allebei leuk. Overleg met hun je plan en vraag of ze vrijwillig zonder betaald te krijgen mee willen doen; vraag ze om hun eigen apparatuur mee te nemen. Bandjes hebben meestal een groep fans en familie die naar al hun optredens gaan. Als je drie of vier bandjes hebt hebje al een kroegje vol toeschouwers (geldgevers!:P) Als je geen bandjes weet kun je op zoek gaan of er een oefenruimte bij jou in de buurt is. Of ga naar de muziekwinkel of cdwinkel bij jou in de buurt om te vragen of zij het weten.

Zoek een zaaltje met een podium en ook daar vertel je van je plan en vraag je of ze je willen sponsoren. Doe het trouwens niet alleen, maar met twee anderen bijvoorbeeld. Dan word je eerder serieus genomen.

Hang posters in de supermarkt, op de creche, in de kroeg, op school of je werk. Bij die laatste kun je vast wel een manier verzinnen om extra in de aandacht te komen met je plan.

Oh ja, en maak heel duidelijk voor welk goed doel je het wil doen, kies er dan ook een waar je echt voor wil gaan en waarvan je verwacht dat er meerdere mensen zijn die dat een goed doel vinden.

Verzin een leuke naam voor je benefietconcert en maak duidelijk dat het om plezier maken gaat maar ook om het redden van de wereld!

Als dit je niets lijkt kun je ook een veiling beginnen, en langs de deuren gaan met de vraag of ze nog iets moois op zolder hebben wat ze graag kwijt willen. Geef ze een flyer en nodig ze uit voor de dag dat je het gepland hebt. Dit kan in een kerk, een zaaltje, buurthuis etc..

Begin op tijd en doe het samen met iemand, praat er veel over met mensen maar maak het dan ook wel echt waar!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi uitgebreidt antwoord +1