Waarom moet je het doorgeven aan het UWV als de naam van het bedrijf waar je werkt veranderd?

Ik werk parttime bij een bedrijf en de naam is veranderd. Nu dreigen ze met stopzetting van de uitkering omdat ik de wijziging niet heb doorgegeven.

TNT Post = PostNL geworden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Alles blijft hetzelfde. Geen nieuw contract, zelfde (lage) salaris, zelfde werk, zelfde team, etc, etc.

Misschien dat ze bij het UWV onbekend zijn met de naamswijziging. Vind ik wel vreemd, zo'n bekend bedrijf. Ik ben vast niet de enige medewerker van de post die bij het UWV 'zit'.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ze vragen of ik mijn nieuwe contract opstuur, maar ik heb geen nieuw contract.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt een te hoge dunk van de capaciteiten van het Uwv. Je mag zomaar niet veronderstellen en verwachten dat het ambtelijk apparaat van het UWV zelf door heeft dat de naam van het bedrijf is gewijzigd. Het kan door de aldus geprogrammeerde Uwv-werkbedrijf-computers komen die een andere werkgever constateren en daarbij dat geen nieuwe werkgever is gemeld en ingevuld en geen nieuw contract. Dreigen met stopzetting uitkering is de ingebakken standaard intimidatie en heeft niets te maken met nalatigheid en eventuele fraude door jou. Er is van cliëntenzijde herhaaldelijke geadviseerd om dreigementen uit de gewone Uwv-correspondentie te halen. Uwv beweert dan dat ze zich moeten indekken om te voorkomen dat je zou kunnen aanvoeren dat je niet voldoende gewaarschuwd bent. Niet de mens staat centraal maar de bureaucratisch toegepaste wet. Het is niet zorgvuldig en niet leuk, maar het kan erger.

Vreemd verhaal, is het echt alleen de naam of is het officieel een ander bedrijf geworden. Dan lijkt het me van wel. Toegevoegd na 1 minuut: Al wil ik nog wel even toevoegen dat ze niet gelijk hoeven te dreigen, je bent geen zwartwerker die de boel flest. (neem ik aan) Toegevoegd na 3 minuten: Omdat anders misschien je salaris en voorwaarden ook veranderen

Omdat het niet alleen de naam is, maar ook een nieuw bedrijf. Het is het postbezorg gedeelte van TNT dat zelfstandig verder gaat. Dan heb je dus een nieuwe werkgever en dat hoor je dus te melden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100