Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel verschillende bedrijven/winkels/restaurant met het zelfde rekeningnummer. Hoe kan dit?

Ik kijk op internetbankieren naar alle afschrijvingen die gedaan zijn door rekeningnummer 669141232. En dat rekeningnummer staat o.a. voor een restaurant in Rotterdam, een schoenenwinkel in Utrecht, bowlingbaan in Amsterdam en winkels op Schiphol. Hoe kunnen al deze bedrijven hetzelfde rekeningnummer hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
985

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet het rekeningnummer. Het nummer dat er direct na komt is het daadwerkelijke nummer.
Voor zover ik weet -ik kan het mis hebben- is dat een nummer die de identiteit van de bank weergeeft, in dit geval ING.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien allemaal het zelfde administratiekantoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat rekeningnummer is van de paymentserviceprovider. Dat wil zeggen degene die de betaaldienst levert aan die bedrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of er zijn een aantal betalingen naar een verkeerd rekeningnummer gegaan. Dan heb je een probleem, want dan moet je maar zien dat geld terug te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn allemaal gepinde bedragen
Volgens mij werken bedrijven als Interpay ook met één nummer voor bijvoorbeeld pintransacties en zorgen zij voor juiste doorstorting naar de winkels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpay
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interpay is al geruime tijd overgegaan in Equens.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding