Per 1 september wajong, toch 2x uitkering gehad?

aan wie dit leest

ik heb eind augustus een brief gehad dat ik vanaf 1 september wajong zal ontvangen

nu volgens mij rekening heb ik zowel WIJ uitkering en de betaal datum van wajong ook nog is mijn wajong ontvangen

nu is het wel zo, volgens mij rekeninggegevens
is de wij van een boekingsperiode 11-08

en de wajong staat er een datum bij van, 2011-09-11

is het nu zo dat de wajong over de maand september is?
want ik weet wel dat WIJ een maand achteraf betaald, en daarvan het geld over augustus gehad heb.

alleen zit ik op moment in de knoei met over wat voor periode de wajong uitbetaald

betaald deze net als de wij, een maand later, (april > mei, mei > juni) in die richting, net als de WIJ

of betaald wajong over de maand waarin ik de uitkering ontvang, zoals nu dus zou zeggen van, september > september

alvast bedankt voor enige info

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Beste JRB,

De Wajong-uitkering van september wordt betaald in de maand september. Het is geen achteraf betaling. Je ontvangt het geld in de maand waarin je er recht op hebt.

Wij betalen je Wajong rond de 23e van de maand.
Je bank heeft daarna meestal 2 werkdagen nodig om het geld bij te schrijven op je rekening.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/fA4PXd.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist niet dat jullie hier ook al actief waren :)
uwv is overal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ik geld teveel gehad heb en mijn situatie zit nu dus zo in elkaar? de wij uitkering, is dus gewoon de laatste uitbetaling van de wij, en deze is de uitkering over de maand augustus. en de wajong die gestort is gaat over de maand over de maand september?

Andere antwoorden (2)

Als het goed is wordt een WAJONG-uitkering altijd in de maand betaald waarop deze betrekking heeft, en meestal rond de 21e. Dus als jij over september recht hebt op een WAJONG-uitkering zal je rond deze tijd een betaling over september hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De WAjong wordt elke maand rond de 23e overgemaakt op je rekening. Dit is in dit geval dus voor de maand oktober. Rond 23 oktober krijg je voor de maand november, etcetera.
Hoop dat je zo voldoende weet :)
groeten!