Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Credit card wat kost dat nou?

Wat kosten credit cards nou eigenlijk

Golden Visa Card: Hoeveel maand salaris moet je hebben om een visa card te kunnen aanvragen?
Hoeveel rente betaal je hiervoor enzovoort.

Mastercard en Visa Card.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
772

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar heb je niet een groot maandsalaris voor nodig. Als je maar een regelmatig inkomen hebt. Met alleen een bijstandsuitkering kun je al een mastercard krijgen met een saldo van € 5000,-
Als je dan iets ermee koopt van bv € 200,- en je lost elke maand netjes € 50, - af,(het laagste maandelijkse aflosbedrag) , dan heb je na 4 maanden nog steeds een bedrag van zo'n €40,- staan om af te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel nou als je 200 euro betaalt hoeveel betaal je dan exact terug? of wat is het gemiddelde wat je terug moet betalen.
want ik neem aan dat die 40 euro gewoon effen een voorbeeld was...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon instellen dat je elke maand 50 euro terug betaald. De rente zit daar dan al bij in. Bij mastercard is dat 1.16 % (als ze het niet verhoogd hebben.
Dus bij 200 euro, is 1.16 % zo'n € 2,50 Dus heb je eigenlijk maar 47,50 afgelost de 1e maand.
De volgende maand betaald je dan 1.16 % over 152,50.
Wat je betaald aan rente is wel altijd iets hoger dan je zelf uitrekend. ze gooien er zo 50 ct tot een euro bovenop om onduidelijke redenen.
Als je grotere bedragen wilt uitgeven met een creditcard met een 50 euro aflosbedrag kan de kan de rente per maand wel eens oplopen tot 50 euro per maand en wordt je schuld nooit minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!

Andere antwoorden (3)

Mijn vader heeft er een en hij zei dat je minimaal 5.000 euro op die rekening moet hebben ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat je met een golden visa card tot 5.000 euro kan betalen maar of je 5.000 euro op de bank moet hebben weet ik ook niet want wat zou dan het nut zijn van een visa card want dan heb je het geld toch al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Dit is onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is onzin, maar ik begrijp best dat je vader jou dat wijsmaakt.
Een creditcard kost alleen de jaarlijkse bijdrage voor de card. Maandelijks krijg je een overzicht met daarop de bedragen die je ermee betaald hebt. Als je dat voldoet binnen de gestelde termijn (VISA: voor de 24e van de lopende maand), betaal je geen rente. Wil je echter terug betalen in termijnen, betaal je een hoge rente (tot ca. 16%).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel anwoorden op je vragen kan je hier vinden http://www.creditcard-vergelijk.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding