Dat heeft minister de jager dinsdag goed uitgelegd.

Het invoeren van een (nieuwe) munt kost erg veel geld. Daarnaast wordt het handelen met het buitenland ook fors duurder.

In de gulden tijd had je bij buitenlandse handel veel meer last van inflatie en waardeverlies van valuta, dus dat voordeel wordt daarmee ongedaan gemaakt.

Een vaste Europese munt zorgt tevens voor een bepaalde eenheid. Er moeten harde afspraken worden gemaakt om de muntwaarde stabiel te houden. Daar gaan de discussies nu ook over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

volgen mij is de euro meer waart en we hebben alle guldes al om gesmolten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag.
Het gaan om finaceel gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh oke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog gulden liggen hoor! En je ouders misschien ook wel, vraag het ze maar eens!
Dat handelen met andere landen moeilijker gaat en op vakantie gaan naar een ander land een heel gedoe door al dat andere geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gevolg kan zijn.
Dat alle product prijzen worden gehalveerd.
Toen bij de euro zijn ze verdubbelt.
OOk zou de financiële markt een klap krijgen.
Alles wordt ineens minder waart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We kunnen dan zelf bepalen wat onze munt waard is en dat verbetert onze concurrentiepositie. Mijn advies: doen!