Wat zijn de top 10 beste investeringen in 2009/2010?

De door de financiele wereld ontstane gekte in de wereldeconomien heeft ervoor gezorgt dat alle aandelen & fondsen in elkaar zijn gezakt. Wat zijn de te verwachten grote groeiers in de komende 12 maanden? Welke wereld regios, economische hoeken zullen het goed gaan doen, en waarom?

Toegevoegd na 6 minuten:
Investeren nu, en resultaat over 12 maanden. Oftewel een beleggingshorizon van 12 maanden. De reden hiervoor is dat de snelle groei gaat plaatsvinden zodra men het idee krijgt dat het ergste voorbij is. Over 12-24 maanden zal er weer een stabielere ontwikkeling gaan plaats vinden, verwacht ik. Tot die tijd zijn er een paar hoeken die echt gaan winnen, waarschijnlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wie het weet, mag het zeggen. De beurzen zijn veel te onzeker om op dit moment een goed advies in aandelen te geven. Obligaties zijn naar mijn mening op dit moment de beste beleggingen. Het hangt er natuurlijk van af hoe lang je wilt investeren (beleggingshorizon). Hoe langer je wilt beleggen, hoe meer risico je kan nemen.

Olie... Als de economie aantrekt, trekt de olieprijs als eerste aan, dus die gaat als eerste weer terug naar het oude nivo en dan meteen eroverheen... En dan de banken nen verzekeringen... Die hebben nu voor zichzelf zeer grote marges gemaakt en als de tijden aantrekken zullen ze die marges gewoon handhaven alsof er niets gebeurd is, dus exorbitante winsten van de banken is een vaststaand feit, dus daar naartoe met je aandelen... Dus ik zet alles op olie en banken...

Een horizon van 12 maanden is *veel* te kort om te gaan beleggen. Zet je geld op een deposito, eventueel in obligaties van het veilige soort. Als je dan toch persé in aandelen wilt gaan, koop dan een brede index. AEX is wel het minimum, EuroStoxx100 of Russell 5000 is al beter. (Een index is een aandeel waarvan de waardeontwikkeling vrijwel exact overeenkomt met de waardeontwikkeling van een enorme serie (50, 100, 5000) individuele aandelen.)

Je kunt je geld momenteel het best beleggen in kratten bier; dan hou je in ieder geval nog statiegeld over.

Daar kan pas een correct antwoord op gegeven worden in 2011/2012, nu is er nog geen verstandig woord over te zeggen!