Mogen kappers hun werk doen als ze verkouden zijn?

Ik heb laatst mijn haartjes laten knippen door een snotterige kapster en nu ben ik zelf verkouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ja. Anders zou iedereen die een beroep uitoefent waarbij enig contact met klanten voorkomt meteen dagen thuis moeten blijven om eventuele besmettingen te voorkomen. Bij zoiets 'onschuldigs' als een verkoudheid is dat niet noodzakelijk. Pas als het om ernstigere ziektes gaat moet je contact met anderen vermijden, maar dat meldt de dokter dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, maar je vind het dus niet erg als een verkouden cassiére als je boodschappen door haar handen laat gaan?

Andere antwoorden (4)

Die kapster kan het toch ook niet helpen dat jij een slechte weerstand hebt.
Als men verantwoordelijk zou zijn voor andermans weerstand dan kan half Nederland wel thuisblijven met een natte neus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard, zou toch van de zotte zijn als mensen thuisblijven van hun werk ivm een verkoudheid.

Overigens is het maar de vraag of jij die verkoudheid van de kapster heb opgelopen, kan nog op duizenden andere manieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier zijn geen regels voor, het antwoord is dus ja. Persoonlijk vind ik dat wanneer iemand verkouden is lekker thuis moet blijven, ze steken alleen maar anderen aan en sommige wassen hun handen ook niet goed en staan daarna vrolijk je hand te schudden of je brood te smeren

Toegevoegd na 21 minuten:
Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood[1][2]. Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen: ouderen (ca. 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) en personen met een chronische aandoening (bijvoorbeeld diabetes mellitus, hart- en longaandoeningen)[2].
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je baas zal hier niet blij mee zijn.
Als heel nederland thuis zouden blijven bij een verkoudheid, dan zouden er heel wat bedrijven omvallen.
Of vindt je dat je dat zelf moet betalen.
Van een verkoudheid is nog nooit iemand dood gegaan hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik verkoop geen broodjes/ bacillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als reactie op je toevoeging: we hadden het over een simpele verkoudheid, niet over een epidemie.
En ik neem aan dat je in een broodjeszaak werkt aan je reactie te lezen. Natuurlijk is hygiëne heel belangrijk in de horeca, maar je baas zal er niet gelukkig mee zijn als er een verkoudheid heerst al zijn personeel thuis zit
In deze tijd van het jaar wemelt het van de verkoudheidsvirussen. Had je het virus niet van de kapster opgelopen (Als dat al zo is), dan had je hem wel ergens anders opgedaan. Bovendien kan zo nu en dan een verkoudheidje helemaal geen kwaad hoor. Komt ook weer ten goede aan je weerstand. Lijkt me helemaal niet goed om krampachtig te voorkomen dat je een verkoudheid oploopt. Verkoudheid op zich vind ik ook zeker geen reden om je ziek te melden, tenzij je je daarbij ook echt hondsberoerd voelt en je echt niet in staat bent om te werken. Zolang de kapster nog in staat is om goed knipwerk af te leveren, kan ze gewoon haar werk doen.
Je kan het ook omdraaien: Mag een kapster een verkouden klant wel knippen? Zij zit toch ook niet te wachten op een verkoudheid?