Ja, de huidige inflatie bedraagt momenteel ongeveer 2%.. Het is maar goed ook dat er sprake is van inflatie, want deflatie veroorzaakt veel schade aan de economie. (Teveel inflatie is natuurlijk ook niet goed, maar 2% is nog te overzien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. En dat is inderdaad positief. Als producten steeds duurder worden loont het om nu te kopen. Bij deflatie stellen mensen hun aankopen uit en dat is slecht voor de economie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet anders dan dat er altijd inflatie is geweest, het geld wordt gewoon minder waard.

Dit heeft weinig te maken met aankoopgedrag van mensen maar meer met de (economische)waarde van een land / unie die dat geld uitgeeft.