verplicht naar een bedrijfsfeest op zondag? wel betaald.o.a.uren en ort.

moet verplicht naar een bedrijfsfeest komen.heb dit geweigerd en krijg nu een aantekening in mijn personeels dossier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Heeft allemaal met redelijkheid te maken.

Als de datum en de uitnodiging (verplichting) lang van tevoren vast stonden, dan heb je dus weinig argumenten om niet te gaan.

Als je net toevallig op die dag een belangrijke gebeurtenis hebt, dan had je tijd genoeg om dat door te geven
en dan hangt het van het bedrijf af of men dat accepteert of niet.

Hangt ook af van hoeveel uren je per week werkt,
wat er in je contract staat etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je de tijd betaald krijgt moet je het als werk zien. Gebeurt ook vaak met vergaderingen waar iedereen aanwezig moet zijn.
Alhoewel ik nog nooit salaris heb ontvangen voor het bijwonen van een feestje.
Maar in jou geval is het dus werk weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als de reden voor geloofsovertuiging is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je een punt Ytje dat zou een goede reden zijn om niet te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+-je ;)
Dat is afhankelijk van een aantal factoren.
Je functie, moet je voor je functie vaak in t weekend werken?
Staat het in je overeenkomst dat je de weekenden inzetbaar moet zijn?
Staat het in je cao / personeelshandboek?
Als dit allen niet erin staat dan ben je niet verplicht om te gaan. Sommige bedrijven vinden dat het verplicht is maar juridisch is dat niet het geval. Ze zetten je klem omdat zij een bedrijfscultuur willen creeeren waarbinnen dit heel normaal is. Bepaal voor jezelf of je wilt gaan. Wil je niet verzin een smoes in de privesfeer en houd het kort. Succes!