Kun je een cadeaubon van 50 euro gebruiken om een cadeaubon van 100 euro te kopen? Uiteraard door geld bij te leggen! Bestaan er algemene regels?

De winkel gaat het hier met het management over hebben. Ik wil in afwachting van hun antwoord graag weten wat mijn rechten zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een waardebon van een schoonheidssalon. Wegens ziekte heb ik deze nog niet kunnen gebruiken. Ik ben wel van plan om deze te gebruiken voor een behandeling van 270 euro, maar de bon loopt eerdaags af. In principe is het dus een trucje om de bon niet verloren te laten gaan. Er staat enkel dat er geen geld wordt teruggegeven op de cadeaubon en een geldigheidsdatum.

Antwoorden (2)

het moet op de bon staan als er dingen uitgesloten zijn, dus ja dat moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet een cadeaubonn is om iets te kopen in een winkel die is aangesloten bij de bonnen organisatie. Cadeaubonnen kosten de winkeliersgeld. over de waarde van de cadeaubon worden de administratiekosten voor de organisatie die de cadeaubonnen beheerd ook in rekening gebracht. Geen enkele winkelier zal je dus een cadeaubo laten verzilveren voor een andere bon al betaal je bij. Ze willen namelijk producten verkopen de cadeaubon is een soort service aan de klant.
ronron1212