Omdat je als bestuurder ook veranwoordelijk bent voor je passagiers. Mocht hen iets overkomen door jouw toedoen, dan mag jouw verzekering daarvoor betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij als bestuurder verantwoordelijk en wettelijk aansprakelijk bent bij een ongeval dan betaalt jouw verzekering op grond van je wettelijke aansprakelijkheid de door jou veroorzaakte schade.
Een inzittendendekking geeft aan inzittenden van jouw auto een uitkering als er bij een auto-ongeluk blijvende invaliditeit ontstaat. Het gaat dan om een vast bedrag dat in de polis is genoemd. Jouw gewone autoverzekering dekt die kosten niet. Die dekt alleen maar directe schade, als het ongeluk jouw schuld was. Je moet dan denken aan kapotte kleding, ziektekosten als die niet door de eigen ziektekosten worden vergoed, etc. Of een inzittendenverzekering zinvol is, moet je zelf afwegen. Als je nooit meerijders hebt, of zo af en toe, dan heeft het weinig zin. Rij je vaak met passagiers, dan kan het zinvol zijn.