ik heb een vraag over het beroep boekhouder wat zijn de voor en nadelen van thuis voor mensen de boekhouding doen en kan je zo makkelijk rondkomen ?

dus dat je thuis zeg maar als beroep boekhouder ben en mensen dus hun boekhoud werk naar jou toe kunnen sturen dat jij het allemaal thuis kan regelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Het voordeel is dat je zelf je tijd indeelt
et nadeel dat je zelf je klanten moet zoeken. Ben je niet erg commercieel dan kan dat wel eens tegenvallen. Ik bedoel dus als je jezelf niet goed aan kunt prijzen, dan komen de mensen niet. En of je makkelijk rond kunt komen ligt aan het aantal klanten dat je hebt, en waar jij je grenzen legt bij minimum inkomen
anneliez
12 jaar geleden
Door ervaring in die sector, denk ik dat er boekhouders zijn die alle stukken krijgen, die verwerken, loonbelasting- en omzetbelastingaangiften maken en na het eind van het jaar de jaarrekening(en) en de belastingaangifte(n).

Ook kun je het bedrijf de dagelijkse boekhouding laten doen en zelf de jaarrekening(en) en belastingaangiften maken.
In het eerste geval kun je dat beter niet thuis maar regelmatig op het bedrijf doen omdat je vaak zaken moet navragen om er zeker van te zijn dat je goed bezig bent.

Je moet als eenmansbedrijf wel over een of meer personen als achterwacht en vraagbaken beschikken om specialistische zaken te kunnen behappen.

Je kunt het beste tijdens of na de opleiding een paar jaar ervaring in bijvoorbeeld een administratie- of accountantskantoor opdoen om goede basiskennis en ervaring te op te doen voordat je alleen vanuit huis voor je zelf gaat beginnen.