Als ik mijn bromfiets binnen (n mijn woonkamer) stal, valt deze dan onder de inboedelverzekering?

Ik heb geen garage of tuin, dus mijn bromfiets staat normaal buiten voor de gevel. Nu ga ik 3 weken weg en dan zet ik hem wel even (zonder benzine etc) binnen in mijn woonkamer. Mocht er nou ingebroken worden en hij wordt meegenomen, valt de bromfiets en zijn waarde dan onder mijn inboedelverzekering (met vrij std voorwaarden)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In sommige gevallen wel, raadpleeg hiervoor de verzekeraar. Onder het begrip 'inboedel' vallen (in het algemeen gesproken) "alle roerende zaken die tot de particuliere huishouding van de verzekerde behoren. " Auto's en motoren vallen daar niet onder. Fietsen en bromfietsen soms wel. "Wat minder bekend is het feit dat gestolen bromfietsen of scooters in sommige gevallen ook gedekt zijn onder de inboedelverzekering. Voorwaarde hiervoor is dat de brommer of scooter gestolen is uit de woning of daarbij behorende schuurtjes of boxen. In de meeste gevallen is het zelfs zo dat er ook dekking is als een insluiper de bromfiets heeft meegenomen zonder dat deze echt heeft ingebroken, diefstal uit een openstaande schuur is dus ook gedekt. Uitzondering hierop is de box in bijvoorbeeld een flat, dan zal er wel het vereiste zijn van braakschade. Buiten de eigen woning, ook op in de eigen tuin, is er doorgaans geen dekking op de inboedelverzekering."

Bronnen:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/tweewiele...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100