De Lidl en Aldi doen dit ook...

De bedrijven kopen restpartijen op van bijvoorbeeld Vileda. Omdat de Vileda ooit heeft ingespeeld op een tijdelijke run op een bepaald product. Probleem is alleen dat productie rendabel is vanaf een bepaald aantal. En als dat aantal dan vervolgens niet, of nauwelijks verkocht word. Dan zit de Vileda met een enorm overschot in het magazijn op plaatsen waar enkele tot tientallen anderen producten kunnen worden opgeslagen. En als meneer Action/Lidl/Aldi/etc. dan binnen komt lopen en dit wel voor een laag prijsje wilt meenemen dan zal de Vileda daar best bereid toe zijn. Want ruimte kost geld...

En dan zie je dat ze bij de Action/Lidl/Aldi/etc. een vaak éénmalige aanbieding hebben van een A-merk tegen een prijs die vaak op de helft van die van de Blokker zit...

Maar de meer gerenomeerde ketens doen dit ook. Dhr. de Boer van Ahold, Dhr. van Eerd van Jumbo, Dhr. Blokker van Blokker etc. etc. etc. doen dit overigens zelf ook bij de A-merken. Dit om dezelfde reden als dat Action/Lidl/Aldi/etc. dit doen. Aangezien de Nederlandse consument gefocusd is op 'Kijken, Keuren, Kopen'. En de consument is tot 13 keer eerder geneigd een aanbieding te kopen met 15-25% korting. Dan dat ze geneigd zijn de adviesprijs te betalen...

Zo simpel werkt het. En dan heb ik het nog geen eens gehad over de marktwerking van de '5 W's en de 6 P's'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 5w en de 6 p's? wat houdt dat, dan in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moeten overigens 5 P's zijn. Is een typefoutje van mij geweest... De 5 W's
* Wie
* Wat
* Waar
* Waarom
* Waardoor/Waarvoor
De laatste 2 'Waardoor/Waarvoor' hebben in deze dezelfde strekking! De 5 P's
* Product
* Prijs
* Presentatie
* Promotie
* Personeel

Andere antwoorden (9)

Ze kopen restpartijen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij kopen spullen die eruit gaan bij de fabrikant op... Restpartijen, dat kost bijna niets want ze moeten ervan af... En die koopt de Action op en verkopen het onder die lage prijs... Met winst, want Action is geen charitative instelling... En daarom heeft Action ook geen vast assortiment... Leve de Action...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik nog nooit A-merken aldaar heb gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij omdat het producten zijn die in de winkel uit de collectie gaan of overgebleven zijn. De winkel moet dan weer plaats maken voor nieuwe spullen en de restpartijen kunnen dan nog voor een schappelijke prijs verkocht worden bij de Action.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I. V. M
C R I S I S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Action en b.v. Xenos kopen restpartijen die door de fabrikant niet meer worden vervaardigd. Denk er echter wel dat als dergelijke winkels door hun voorraad heen zijn,dat die artikelen nergens meer te koop zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles hierboven plus dat het vaak de buitenlandse uitvoeringen van ook bij ons bekende producten zijn. Laatst Kneipp douche gekocht en kan geen cake bakken van de tekst op de achterzijde maar het wast en ruikt hetzelfde als die met de nederlandse tekst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kopen idd groot in en meestal is het ook een buitenlands etiket. Mijn vriend zei een keer dat het paralel-import is.... (Parallel-import = Importeren van goederen buiten de contractueel overeengekomen importkanalen om. Veelal worden de goederen dan aangeboden tegen een lagere prijs. Parallelimport van goederen uit derde landen, waarvan het merk is gedeponeerd, is sinds 1996 verboden) aangezien het verboden is lijkt dit me stug maar je weet het nooit....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie nu pas dat ik het zelfde antwoord als jou heb gegeven. Sorry!
Ik weet het niet hoor van die restpartijen, op de markt staat bijv. ook altijd een kraam met shampo's ed. van A merken. Die goed lopen bij de gewone drogist en er volgensmij nog lang niet uit gaan. Wat mij wel opvalt is dat het etiket regelmatig in een ander taal is. dat is ook vaak bij de Action zo. Wie weet kopen ze het goedkoper in, in het buitenland?