Kun je na een 'te laag' bod nog terug?

Ik heb een hele domme vraag eigenlijk. Stel iemand vraagt 700 euro voor iets en ik bied 500. De aanbieder wil niet lager gaan. Maar ik wil 't per sé hebben, maar 't liefst zo goedkoop mogelijk. Maar ik wil wél per sé dit product. Kun je dan alsnog zeggen: 'oh, doe dan maar voor 700 euro'? Of is dat not done en onmogelijk en heel genant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Not done, onmogelijk, genant, lijkt me allemaal niet. Het is toch logisch dat je dan wat hoger gaat als de aanbieder echt niet lager wil gaan. Je kunt de verhogingen wel wat langzamer opbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, je kan altijd omhoog gaan met je bod. In dit voorbeeld zou ik eerst naar 600 euro gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook kunnen zeggen, 550 dan? Als hij er echt graag vanaf wil dan gaat hij wel zakken. En als er meerdere aanbieders zijn of er is veel belangstelling voor, dan ben ik bang dat het moeilijk wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kun je nog terug en eventueel een tweede bod doen wat iets hoger is. Probeer te vragen aan de verkoper wat zijn uiterste prijs is en bied daarna nog een keer. Ondanks dat kun je inderdaad tot de 700 euro gaan. Maar vragen staat vrij en wie weet krijg je iets van de prijs af. Dit zelfde trucje, wat je moet leren natuurlijk, kun je ook toepassen in een winkel, op de markt, waar dan ook, waar men goed te koop aan bied. Gewoon niet te bang zijn. Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, het is geen domme vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,zeg tegen de aan bieder joh kan je niet nog wat Vd prijs afdoen ! Er zit geen dat of dat op en voor mij maakt dat niet uit , maar blijf rustig je bent al hebby .slaap er nog een nacht je over ,ook de aanbieder ,laat het voor hem geen prestige zaak worden ,zo dat hij in z'n stand punt in graaft . Stuur hem morgen een mailtje of sms dat je het jammer vind ,dat je niet tot elkaar bent gekomen ,en dat je hem toch bedankt Vd tijd ,slijm slijm Bla Bla iets positiefs en dan Gr. Rustig wachten ...... Dan komt er wel reactie ,en goed opletten wat hij zend ,iets van Oke het beste ,of iets van zullen we nog kijken of we dichter bij elkaar kunnen met de prijs . Andere tip is als je hem weer spreekt ,hem vraagt waarom precies die 700€ Of hij vergelijking heeft Bla Bla en jij zorgt dat je zelf voorbereid. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar natuurlijk kan dat. Ik zal niet het antwoord van iedereen geven maar ik sluit me er absoluut bij aan.

Als het een product is waar niet heel veel mensen interesse in hebben is geduld een absolute must. Jij doet jou bod, zeg 500 en hij wil niet zakken. Dan kun je hem ook in alle rust laten wachten. Als jij heel snel omhoog gaat met je bod zal het lijken(wat ook zo is natuurlijk) dat jij dit product echt heeeel graag wilt hebben. Doe je dat niet zal de verkoper waarschijnlijk op een gegeven moment wel wat zakken met zijn prijs.