1 van onze medewerkers die weigert om voor 1 van de leidinggevende werkzaamheden uit te voeren! Wat te doen?

ik zit met een probleem,1 van onze medewerkers die weigert om voor 1 van de leidinggevende werkzaamheden uit te voeren! Wat te doen?

wij werken in dienst overname"de ene leidinggevende neemt de dienst over van de ander" en juist hier zit het probleem als je de medewerker dan vraagt om iets te doen zegt ze 'ik werk voor de vorige leidinggevende'

hoe kan ik dit het best aanpakken?

Help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Wat is jouw rol in dit probleem? Is het jouw taak om diegene aan te spreken, of is het 'gewoon' collegiale ergernis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wijs erop, dat je hier bent om te wérken, maw : professioneel te zijn.....het is geen verjaardagsfeestje!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me niet jouw probleem, maar iets tussen de collega en de leidinggevende. Laat hun het zelf oplossen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
k ben zelf net leidinggevende sinds 2 maand, vraag me af of ik er goed aan doe om me hier mee te bemoeien maar aan de andere kant is dat juist wat ik hoor te doen! Ik kom zelf van een andere filiaal ;)

Het beste antwoord

In eerste instantie lijkt het mij een goed idee om met deze personen om de tafel te gaan zitten, en kijken waar precies het probleem zit, waardoor dit komt, en mogelijk dit op te lossen.
Wanneer de werknemer voet bij stuk houdt en niet voor deze leidinggevende wenst te werken is er nog een laatste optie. Mogelijk kan deze werknemer werktijden krijgen waarbij hij niet onder deze leidinggevende hoeft te werken. Wanneer dit niet mogelijk of gewenst is bij de leiding, dan zit er echter maar 1 ding op, en dat is ontslag.

Echter is het natuurlijk beter om dit soort situaties zo goed mogelijk aan te pakken en op te lossen.
Maar uiteindelijk behoort de werknemer de leidinggevende haar bevelen uit te voeren aangezien dit zijn of haar functie is.

Dus eerst proberen uit te praten en mogelijk zoeken naar een oplossing! Lukt dit echter niet, dan zit er helaas maar 1 ding op en dat is ontslag.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nogmaals een goed gesprek met haar aangaan, waar alle leidinggevende bij aanwezig zijn, haar uitleggen hoe het systeem werkt en eventueel een laatste schriftelijke waarschuwing geven. Dit gaat om werkweigering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar jouw leidinggevende als je die hebt? Zo niet, bespreek het met de andere leidinggevenden daar. Bespreek samen wat voor maatregelen genomen kunnen/moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleggen dat er geen verschil is tussen de leidingevende..
Misschien dat dit helpt en anders moet je de medewerker ontslaan of voorlopig niet meer inplannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal is een beetje warrig vind ik, maar op elke werkvloer afdeling is een afdelingschef, aanspreekpunt die jou bepaalde werkzaamheden mag opleggen. Als er ergens anders ook nog een leidinggevende is of in hogere orde, dan nog is je eerste aanspreekpunt formeel je baas. Wanneer je er niet mee eens bent, kun je een gesprek aangaan met een manager, maar probeer er eerst uit te komen met eerst genoemde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst met de persoon in kwestie nog eens een gesprek onder vier ogen hebben. Er kan ook iets aan de leidinggevende schorten wat voor hem/ haar moeilijk te bespreken is. Pas daarna zou ik overleg plegen met de leidinggevende(n) en eventueel de persoon zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar met elkaar nog eens goed over te hebben ,met alle betrokkenen .en daar een schriftelijke bevestiging ,op laten volgen met de punten vh gesprek . Mogelijk heeft de persoon in kwestie wel goede argumenten (wat me niet lijkt) maar altijd hoor en weder hoor .dreig niet met ontslag in deze fase ,vraag wat haar probleem is ,en help haar daar mee :) Bla Bla . Mocht het dan nog niet opgelost zijn na zo'n 2gesrekken met schriftelijke bevestiging ,dan pas zeggen dat je het jammer vind en dat dit per direct nu moet ophouden anders volgt er een niet omkeer baar besluit ,ontslag ,over plaatsing ,schorsing . Dus eerst dossier op bouw je best doen als leiding gevende haar bij de les te houden enz .anders wordt het een heel duur ontslag . misschien doet ze het daarom .pas op.