Kunnen schuldeisers een jaar niks van zich laten horen?

Ik heb een bedrag van 500 euro openstaan bij acounter groep incasso.

Nu heb ik een jaar geleden voor het laatst een brief gehad of ik wilde betalen.

Sindsdien niks meer gehoord?

Zijn ze me vergeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Wellicht is je schuldeiser inmiddels bezig om een vonnis van de rechter te krijgen. Je krijgt dan vanzelf een dagvaarding en wordt je schuld nog hoger door de kosten van het vonnis, en de rente van het afgelopen jaar.

Wees verstandig en neem contact met ze op om een betalingsafspraak te maken, en hogere kosten te krijgen.

Ze zullen je echt niet vergeten, en ze hebben 20 jaar de tijd om te vorderen, inclusief de wettelijke rente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij het opmaken van de jaarrekening komen ze het openstaande bedrag vast wel tegen en kun je weer een brief of belletje verwachten.

Of hun administratie is niet in orde en dan heb je mazzel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee vergeten zijn ze je niet , als ik jouw was zal ik het bedrag snel betallen. als ze zien dat je binnen een jaar niks gedaan hebt kan je bedrag veel hoger worden en wordt het lastiger voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat schuldeisers, evenals de belastingdienst, 5 jaar de tijd heeft om jouw geld op te eisen.
Bij de belastingdienst weet ik het zeker. Daar heb jij ook het recht om binnen 5 jaar nog geld te eisen als dit zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitkomst van de reactie is goed, maar de redenering niet. De Belastingdienst haalt haar rechten uit de Algemene wet inzake rijksbelastingen (Awr), de schuldeiser uit de wettelijke verjaringstermijn van 5 jaar bij overeenkomsten.
Dat hangt af van waarim je dat bedrag schuldig bent.

Een schuld "verjaart" na 20 jaar, in een aantal (veelvoorkomende) gevallen na 5 jaar.
Overigens blijft na verjaring de "morele verplichting" om te betalen nog gewoon bestaan. Die kan alleen niet meer juridisch worden afgedwongen.
Zie bron.