ik ben 16 jaar oud en ik kan een oppasbaantje krijgen, hoeveel kan ik hiervoor vragen?

aan 3 kleine kinderen, overdag/ avond, moet elke dag weg met hen, geef dans/ balletles er extra bij. (zit zelf 10 jaar lang op ballet en (4 jaar lang andere dansstijlen), en 3,5 jaar prof.) heb 3 jaar ervaring in oppassen. mijn vriendin zegt 5 euro per uur maar is dat niet te veel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nee, dat is te weinig.
5 euro per uur is voor drie kinderen al aan de krappe kant voor als ze niet slapen (dan zou ik zeker 4 euro voor het eerste kind vragen en twew voor elk volgend , dus een euro of 8 per uur).
Maar dansles geven is eigenlijk een extraatje als jij dat een beetje op niveau kan, en zou an sich al meer dan 5 euro per uur mogen opleveren.

De tarieven van 4 tot 5 euro per uur doe je hoort voor oppassen gelden over het algemeen voor het oppassen op kinderen die al meteen of vrij snel in bed liggen, en je weinig meer hoeft te doen dan pyjama aantrekken en voorlezen. Maar ze overdag bezighouden, dat lijkt meer op kinderopvang, en daar hangt een prijskaartje aan.
Reken maar dat het kinderdagverblijf een hoop meer rekent.

If you pay for a monkey, you het a monkey, en dat geldt ook voor het laten oppassen en bezig houden van je kinderen. Medunkt dat je daar toch op zijn minst redelijk voor kunt betalen. Minimaal 7,50 per uur lijkt me meer dan redelijk en zelfs aan de krappe kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd 5 euro is echt weinig voor 3 kinderen
ik zou zeggen 8 euro per uur ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 euro per uur? Ik vind dat echt enorm veel, 5 euro zou echt de max zijn. Ik ken ook echt niemand die zoveel kregen voor oppassen, zelfs met meer kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook niet ; maar dit is geen 'oppassen' meer, maar gewoon (buitenschoolse) opvang, en dat kost je normaliter minimaal 4 euro per kind per uur.
Daarnáást komt dan eventueel nog het 'avond-oppassen'.
Nee hoor, als je daar maar 5 euro per uur voor krijgt, wordt je mooi misbruikt door mensen die blijkbaar te beroerd zijn fatsoenlijke opvang te betalen, maar wel beiden willen werken. Lijkt me verstandig als ze zich daar niet voor laat gebruiken.
Zestien of geen zestien, het lijkt me niet meer dan redelijk gewoon uit te gaan van de normale gastoudervergoeding.
Want dat IS ze in feite.
http://www.kanteel.nl/arachna-Wat_verdien_ik_als_gastouder-22-1.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, bedankt voor u tip. ik zal overleggen met de ouders wat zij redelijk vinden. maar ik weet nu wel wat ik minimaal moet vragen.

Andere antwoorden (6)

5 euro is heel redelijk, je doet behoorlijk wat voor dat geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de 3 en 4 euro is redelijk. Ik zou 3.50 of 4 euro per uur vragen. Dit verdien ik zelf ook gemiddeld bij het oppassen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter is 17 en krijgt 4€ per uur. Kijk ff op nibud.nl voor de bedragen die aangegeven zijn om te mogen verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan ik vragen voor het oppassen?
Het tarief dat je afspreekt met de ouder, hangt af van het aantal kinderen
waarop je gaat passen. Voor één kind is € 6,00 per uur een redelijk
basisbedrag om te vragen. Het uurbedrag van € 6,00 is slechts een
vergoeding voor het feit dat je gebonden is en de verantwoording hebt
voor het kind. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt het kind veel
aandacht, dan kan een uurbedrag van € 6,00 aan de lage kant zijn. Als er
twee kinderen zijn, kan je ongeveer € 8,00 per uur vragen, bij drie of meer
kinderen € 9,00.

DE LINK:
http://www.zoekoppas.nl/oppas/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie jij? Of de antwoord gever?
Als het zwart wordt betaald kun je tien euro vragen. als zij via een bureau een oppas inhuurd is zij veel meer kwijt. dus als het zwart is verdiend zij er goed op. Je moet er natuurlijk ook veel voor doen. en je hebt ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 20, en verdien 4 euro per uur met oppassen, maar dat is dan wel meestal 's avonds, alleen even de kindjes naar bed brengen en verder kan ik gewoon tv kijken, huiswerk maken of wat dan ook.
Bij jou zijn de kinderen dus ook vaak wakker, en ga je veel meer doen dan alleen babysitten. Daarom vind ik 5 euro zeker niet te veel!

Toch zou ik persoonlijk ook niet veel meer vragen, want als je gaat kijken wat je als 16jarige verdient in bijvoorbeeld de horeca of achter de kassa, dan is dat vaak nog veel minder!