ik krijg al 20 jaar geen werkkleding vergoeding?

mijn kleding slijt veel door het werk wat ik doe,iemand attendeerde mij erop dat een werkgever dat moet vergoeden. is dat zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

nee,alleen als dat in je contract staat moet dat

als je geen bedrijfskleding krijgt. moet je daar zelf voor zorgen.vraag het anders even aan je baas of je een vergoeding kan krijgen.

zijn het persoonlijke besschermings middelen? (vanwege de uitvoer van je werk?) dan moet mi je werkgever wel je kleding (voor een deel) vergoeden of je tegemoet komen met een vergoeding. Je werkgever is hier ook verzekerd voor. Vraag anders naar bij de vakbond.

Volgens mij ligt dat aan het werk dat je doet. Mijn vader is bouwvakker en zijn schoenen worden vergoed door zijn werkgever. Hij draagt geen overal maar als hij dat zou willen dan kan hij dat ook vergoed krijgen. Mijn vader werkt in een spijkerbroek. Zijn schoenen hebben wel een speciale neus (stalen neus). Maar als je (bijvoorbeeld) deurwaarder bent en je schoenen slijten van het vele lopen, dan moet je zelf nieuwe schoenen kopen (gewoon een voorbeeld....)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100