ik krijg al 20 jaar geen werkkleding vergoeding?

mijn kleding slijt veel door het werk wat ik doe,iemand attendeerde mij erop dat een werkgever dat moet vergoeden. is dat zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen vergoeding krijgt maar aanzienlijke kosten maakt, kan je dit volgens mij wel aftrekken van de belasting als beroepskosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kleding slijt ook voornamelijk op mijn werk, al is het maar omdat ik een aanzienlijk deel van mijn leven achter mijn bureau doorbreng.
Iets serieuzer: voor zover ik weet krijg je alleen kleding vergoed als dat in je arbeidsvoorwaarden (cao) vastligt.

Antwoorden (4)

nee,alleen als dat in je contract staat moet dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of in de arbeidsvoorwaarden of CAO dat van toepassing kan zijn.
als je geen bedrijfskleding krijgt. moet je daar zelf voor zorgen.vraag het anders even aan je baas of je een vergoeding kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn het persoonlijke besschermings middelen? (vanwege de uitvoer van je werk?) dan moet mi je werkgever wel je kleding (voor een deel) vergoeden of je tegemoet komen met een vergoeding. Je werkgever is hier ook verzekerd voor. Vraag anders naar bij de vakbond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ligt dat aan het werk dat je doet.

Mijn vader is bouwvakker en zijn schoenen worden vergoed door zijn werkgever. Hij draagt geen overal maar als hij dat zou willen dan kan hij dat ook vergoed krijgen. Mijn vader werkt in een spijkerbroek. Zijn schoenen hebben wel een speciale neus (stalen neus).

Maar als je (bijvoorbeeld) deurwaarder bent en je schoenen slijten van het vele lopen, dan moet je zelf nieuwe schoenen kopen (gewoon een voorbeeld....)