Kan ik zomaar advertenties in de buurt ophangen?

Ik ben dus een klein bedrijfje begonnen, maar kan ik dan posters ophangen zonder toestemming van de gemeente?
Als ik wel toestemming nodig heb, kost dat dan geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

Je kan ze het best bij de frietzaak neerhangen of bij de winkels binnen daar mag het altijd, maar in de buurt weet ik niet... Als iemand 50 is hangen ze ook dingen op in de buurt dus ik denk dat advertenties wel mogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemeenten staan over het algemeen geen handelsreclame in de publieke ruimte toe en kunnen posters die je aanbrengt op jouw kosten laten verwijderen. Delen van de publieke ruimte kunnen wel worden aangewezen voor reclamedoeleinden. Soms is dat gratis (bijv. reclamezuilen), vaak moet je ervoor betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, je mag niet zomaar op elke paal je reclameposter ophangen. Hier moet voor betaald worden. Ik zou bij de supermarkt vragen of inderdaad bij een lokale frietzaak of je daar wat flyers neer mag leggen/ posters op mag hangen.
Reclame op openbare ruimtes moet je voor betalen. Bij geen afspraak om deze op te hangen, worden ze verwijderd (kosten kunnen/ mogen op je verhaald worden). Folders in een brievenbus mag weer wel.