Ik nog enkele honderden dollars aan Postbank Travellercheques gevonden. Zijn die nog geldig en waar kan ik ze eventueel inwisselen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het van American express?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de Postbank, dus nu ING. Die moet er meer van af kunnen afweten.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
gewoon uitgeven in de VS

Antwoorden (2)

Postbank Travellercheques blijven altijd geldig, kijk maar bij de gebruiksaanwijzing die je bij aangifte hebt ontvangen. Naar mijn idee kun je ze bij elke bank altijd inwisselen, maar waarom zou je, kijk hieronder:

Ik heb ze ook ooit gekocht en nog steeds in mijn bezit. Er staat op een ontvangen toelichting:

U voorziet ze direct bij ontvangst linksboven van uw handtekening. Vanaf dat moment zijn ze voor 100% verzekerd. Bij verzilveren van een cheque zet u linksonder de tweede handtekening, voorzien van een datum.
American Express Travelers Cheques zijn onbeperkt geldig. Cheques die u overhoudt kunt u dus rustig bewaren voor een volgende reis.

Ze worden in vrijwel alle landen geaccepteerd u kunt er geld mee opnemen bij de meeste postkantoren en banken. In veel landen kunt u er ook direct mee betalen.

Mijn advies gewoon bewaren voor als je nog eens een reis naar het buitenland maakt. In het bijzonder heel aparte landen als je dat nog eens van plan zou zijn. US Dollars willen ze altijd en nog steeds.
12 jaar geleden
Informatie van ING (rechtsopvolger Postbank):

Om een bankcheque te verzilveren stuurt u deze naar de ING. Om de cheque te verzilveren, schrijft u de volgende zaken op de achterkant van de cheque:

- de tekst ‘Voor mij aan de ING'
- uw naam
- uw woonplaats
- het ING Betaalrekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen
- uw handtekening
- de firmastempel (indien van toepassing)

De originele cheque stuurt u aangetekend naar:

ING Bank N.V.
Postbus 2640
1000 CP Amsterdam

We raden u aan een kopie van de cheque te maken voor uw eigen administratie.

De verwerkingstijd van een bankcheque voor bedragen tot 5.000 euro is maximaal drie weken.

Voor bedragen tot 5.000 euro geldt dat het bedrag eerst wordt bijgeschreven op uw Betaalrekening. Als de cheque daarna niet kan worden geïnd in het buitenland, wordt deze bijschrijving ongedaan gemaakt door de ING. Voor meer informatie hierover kijkt u op onze website (www.ing.nl).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, en als je nu eens geen ING-bankrekening meer hebt....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou nieuwe en in de vraagstelling ontbrekende informatie zijn.
Uit je reactie (als) is af te leiden dat het een theoretische mogelijkheid is en geen werkelijk probleem.