Is het toegestaan dat een bewindsvoerder je weekgeld weleens niet overmaakt?

Sinds vorig jaar heb ik een bewindsvoerder vanwege mijn geestelijke en psychische toestand om mij te ontlasten en mij bepaalde taken uit handen te nemen en tot voor kort ging dit goed. Echter, de laatste weken wordt mijn weekgeld weleens niet overgemaakt, komt het veel later of er is weer een of andere smoes waarom ze mijn leefgeld niet overmaken. Mijns inziens heb ik wekelijks recht op minstens 50 euro maar ik krijg dit niet elke week... mijn vraag is of zij dit wel kunnen maken. Ik zit er sterk over te denken over te stappen naar een andere bewindsvoerder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

Het is NIET toegestaan om u zonder ,leefgeld, te laten zitten.
U dient tijdig te kunnen beschikken over het afgesproken bedrag.
Een storting kan wel onderhevig zijn aan weekeinden of nationale feestdagen.
Maar daar dient een bewindvoerder rekening mee te houden.
Er zijn gevallen bekend dat personen 2x per week geld kunnen opnemen.
Het is en blijft UW geld en zelfs de bewindvoerder moet zich kunnen verantwoorden inzake stortingen en afschrijvingen.
Beperk de schade en eis een goed gesprek, vraag naar de afschriften van uw bank en indien er geen malafide handelingen zijn gepleegd, kunt u met hernieuwde afspraken verder in zee gaan met uw bewindvoerder.

Vermoed of constateert u dingen die niet door de beugel kunnen, doe dan aangifte en verzoek om een andere bewindvoerder. (dat kan ook een uwer ouders of een familielid zijn.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U dient wel op het rechte pad te blijven.
Ik ben van mening dat diegene die uw geld beheert
er een potje van maakt. Bedenk dat het niet de 1e keer is en ook niet de laatste keer dat een ,bewindvoerder, frauduleus bezig is en dat u tzt voor nog meer verrassingen kunt komen te staan. Ziet uw ,bewindvoerder, op zeer korte termijn geen oplossing, dan zou ik zeker serieus overwegen om of de financien weer in eigen hand te nemen, danwel om een andere butgetteringcoach/bewindvoerder aan te vragen
wegens laakbaar gedrag.
Zelfde hier,
Mijn partner zat onder een vermogens beheer,
Ook na aaneiding dat hij niet meer kon rekenen op zijn wekenlijkse leef geld, omdat er weer een rekening was afgeschreven of andere onmogeijke smoesjes. 1 tip bedreig ze niet want ze gooien je er zonder pardon uit.

Bij dit soort instanties gaan rekeningen voor leef geld.
Of het wettelijk is toegestaan zou ik niet durfen zeggen. Wat ik wel durf te zeggen is datu en mijn partner echt niet de enige zijn waar zo laks mee omgegaan wordt