Is het terecht dat je moet betalen voor een verzorgpaard?

Ik denk eraan om een verzorgpaard te nemen waar ik ook op mag rijden. Maar bij alle verzorgpaarden die ik tegenkom, moet er een bedrag betaald worden. Ik snap dat niet zo goed. Ik snap wel dat ik op deze manier geen eigen paard hoef te kopen, maar de eigenaar heeft er toch ook veel voordeel van? Ik verzorg dan zijn paard, ik rijd erop, maar ik help ook mee met het uitmesten van de stallen en dat soort dingen. Ik neem de eigenaar veel werk uit handen en toch moet ik daarvoor betalen. Kan iemand me misschien uitleggen waarom paardeneigenaars er geld voor vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat jij te bieden hebt en wat de eigenaar te bieden heeft. Het ligt voornamelijk aan je rijervaring. Wordt het paard er beter van? Als jij werkelijk het paard voor de eigenaar traint dan krijg je daar geld voor. Als je niet zoveel rijervaring hebt dan wordt een paard er toch vaak wat minder van, en doet de eigenaar het om een financiele bijdrage te krijgen. Meestal noem je dat een bijrijder. Een verzorgpaard gaat vaak met gesloten portemonnees en dan help je de eigenaar met het verzorgen van je paard en soms het doen van wat klusjes, en soms mag je in ruil daarvoor rijden. Het ligt er echt aan wat jullie afspreken. Het moet mogelijk zijn een verzorgpaard te vinden waar je niet voor hoeft te betalen, op het platteland gaat dat vaak makkelijker dan in de stad. Dit omdat er in de stad vaak meer aanbod van verzorgsters zonder paard is, en paardeneigenaren vaak meer moeten betalen voor de stalling van hun paard. Op het platteland heb je vaker pony's of paarden waar niet zoveel mee gedaan wordt en waarvan de eigenaar graag een verzorgster heeft. Heel veel succes en goed zoeken! :-) Toegevoegd na 3 uur: Nog even een kleine aanvulling mbt of het terecht is dat je ervoor moet betalen. Ik vind van wel, zolang je het paard niet verbetert, of onderhoudt (de benodigde beweging geeft zonder het te verbeteren of verslechteren). Zeker als je een vast aantal dagen wilt rijden, dus niet alleen als het de eigenaar een keer uitkomt. Als je in ruil daarvoor klusjes doet, bedenk dan eens of je betaald zou worden voor die klusjes als je niet op het paard zou rijden.

Jammer is dat he, maar vrij logisch, een paard kost veel geld, er zijn heel veel verzorgsters die na 5 x niet meer komen, en door een bijdrage in de kosten is het wat serieuzer, daarbij kost paardrijden op een manege ook veel geld, ze stellen hun spullen beschikbaar en ook de hoefijzers slijten als jij er mee rijd. Paardrijden is nou eenmaal een dure hobby.. Een beetje stalling kost al 200 euro per maand..

ja ik snap je gedachte wel, maar bij een paard komt veel meer kijken dan een beetje borstelen en uitmesten. denk aan de stalling, aan de hoefsmid aan de veearts, aan het materiaal, voeding etc. Deze dingen kosten echt ontzettend veel geld. En door een bijrijder erbij te nemen, spaar je een beetje geld uit. Daarbij komt ook dat als iemand moet betalen voor gebruik van een paard er meestal beter met het dier omgegaan wordt. ( je wil niet geloven hoeveel mensen gewoonweg dom bezig zijn met die dieren) Dus het is niet een gunst die jij verleend aan de eigenaar, er zit dus veel meer achter.

Omdat jij ook rijd! Je kan misschien wel werk uit de handen nemen maar de eigenaar kan minder rijden omdat het paard anders een keer dood neervalt van uitputting. Ik zal er later ook geld voor vragen, als ik überhaupt dan al iemand in de buurt van mijn paarden laat. Stel je voor dat zo'n kind het paard los laat (per ongeluk) en dan de weg op rent. DA's zijn niet goedkoop. Een soort ziekenverzekering dus van het geld dat jij betaald. Bovendien moet een paard meer eten als jij ook rijd en het zadel slijt, de teugels. Of er raken borstels kwijt. Paarden zijn duur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100