Hebben mensen die in hoge gebouwen werken tegenwoordig parachutes ter beschikking?

Uit beelden van de terroristische aanslag op 9/11 zie ik dat daar geen maatregel tot getroffen was, is dat tegenwoordig veranderd of nog steeds hetzelfde...

zo niet, waarom dan nog niet?

Toegevoegd na 53 minuten:
En dan heb ik het niet over gebouwen van 10 verdiepingen maar echt hoge gebouwen (iets van 40-50 of meer?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, die hebben ze niet! Er wordt van uitgegaan dat het 'invliegen' van vliegtuigen bij dat soort gebouwen niet als serieus risico kan gelden. Maarja, we leven in/op een vreemde wereld......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik wil nog even op het toevoegen dat een parachute niet zoveel helpt op z'n lage hoogte, de parachute heeft gewoon niet genoeg tijd om de persoon af te remmen zodat deze alsnog met een rotklap op de grond smakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet over gebouwen van 10 verdiepingen maar een stuk hoger, dit zou wel degelijk mogelijk moeten zijn toch, anders zouden base jumpers ook alleen maar te pletter vallen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Formuleer de vraag dan beter.
Mensen die in hoge gebouwen werken hebben geen training gehad om te gaan basejumpen, het heeft dus weinig zin om voor parachutes te zorgen: ze zouden alsnog te pletter vallen of tegen naastliggende gebouwen zeilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kunnen ze toch training geven? Wat ik dus begrijp is dat mensen die in hoge gebouwen werken in geval van nood (een benedenliggende verdieping die niet te passeren is). Zo goed als geen kans hebben om te ontsnappen?
ronron1212
12 jaar geleden
Avtje een gebouw van 17 verdieping is 60 meter hoog met een parachute er van afspringen is gekkenwerk Voor je parachute open is ben je al beneden.