Bij welke instantie leen je momenteel het best geld om een lening van €50 000 voor een onroerend goed aan te gaan?

Grote banken of kleine banken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik hoop dat ik de vraag goed begrijp, en dan ga ik er van uit dat het hier gewoon om een hypotheek gaat, en dat je met "beste" bedoelt het voordeligst. Een hypotheek is altijd voordeliger dan een gewone lening, omdat de bank dan een onderpand heeft. Dat biedt de bank meer zekerheid en daarom kun je lenen tegen een lagere rente.

Er zijn hypotheek-vergelijkingssites, zoals deze:
http://www.hypotheekrente.nl/
Als je hier eens wat rondkijkt, kom je er als snel achter waar je het goedkoopste terecht kunt. Maar het ligt er natuurlijk wel aan, wat voor soort hypotheek je wilt, en hoelang je de rente vast wilt zetten.

Er zijn meer sites die hypotheken vergelijken, en op de site van de "Vereniging Eigen Huis" kun je ook veel informatie vinden.

Als je goedkope aanbieders hebt gevonden, kun je eens rond gaan bellen. Meestal kun je ook nog wel een beetje onderhandelen, maar in dit geval is die kans niet zo groot, omdat het bedrag relatief laag is. Een beetje zinvol onderhandelen begint eigenlijk toch pas bij zo'n 2 ton en meer.

Om nog even specifiek op je vraag in te gaan: er is geen enkele reden om aan te nemen, dat je bij een grote bank beter uit bent dan bij een kleine bank, en andersom geldt precies hetzelfde.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Internetbanken zoals ASN of Triodos zijn voordelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien de credietcrisis net voorbij is en het gaat hierbij om risico's zou ik voor een grote bank gaan, deze worden toch wel bijgestaan door de overheid.