Zal Groupon nog serieus winst gaan maken of is de hype straks voorbij?

Zie ook: http://www.gelderlander.nl/nieuws/algemeen/economie/9271812/Verlies-Groupon-meer-dan-verdubbeld.ece.

Ik snap dat Groupon het wijt aan die werknemers maar volgens mij vangt Groupon 50% per verkoop van een aanbieding, van dat absurd hoge percentage moeten ze toch prima rond kunnen komen? (sterker nog een verkochte maar niet gedeclareerde voucher levert zelfs 100% winst op) Blijkbaar niet dus, ik vraag me zelfs af of ze wel op korte termijn winst zullen maken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is voor de ondernemers die hun producten of diensten aanbieden vaak minder gunstig om mee te doen. Als een ondernemer het ziet als een middel om veel klanten kennis te laten maken met zijn product dan kan het nog wel. Maar als het wordt ingezet als middel om veel winst te genereren dan valt het tegen.

De korting moet minimaal 51% zijn en dan gaat er nog een deel van de prijs naar Groupon. De ondernemer mag dan blij zijn als hij zijn kosten eruit kan halen. Daarom haken veel ondernemers af. Helemaal uitsterven zal niet zo snel gebeuren, maar ondernemers die een slechte ervaring hebben gehad zullen niet snel nog een keer meedoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Groupon zal niet het eerste internetbedrijf zijn, dat de eerste jaren in het rood staat, en het daarna opeens gaat maken, en flinke winst gaat maken. Op zich zeggen die cijfers dus niet zo veel.

Wat het gaat worden is gokken. Er zijn bronnen die beweren dat bedrijven in de rij staan, om mee te mogen doen. Maar het is ook zo, dat ieder goed idee direct wordt gejat. Er zijn veel bedrijven bezig met dit soort activiteiten, en het zou kunnen dat Groupon last krijgt van concurrentie.

Wat wel vaststaat is, dat met name grotere bedrijven het kunstje afgekeken hebben, en het zelf gaan doen. O.a. Walmart in de VS bespaart daar veel geld mee.

Als ik een gokje zou moeten wagen, dan denk ik dat Groupon het niet zal redden. Ze zijn wat te enthousiast geweest, en hebben zich verkeken op het consumentengedrag. Ik heb een maand of 3 alle aanbiedingen in mijn mailbox gehad, maar het ging me vervelen. Soms 5 keer per dag, en in al die tijd heb ik maar één keer een interessante aanbieding gezien voor goedkoop autowassen. Maar toen bleek achteraf dat ik er wel erg ver voor moest rijden.

Als het anderen ook zo vergaat, dan gaat Groupon op de fles, of zal een marginaal bedrijfje worden. Steeds maar aanbiedingen ontvangen waar je niets aan hebt, wordt strontvervelend. Daar kunnen Scapino, Kruidvat, Mediamarkt en al die andere bedrijven met nieuwsbrieven over meepraten. De belangstelling wordt daar ook minder.